• Anonym (ADHD)

Var det inget?

jag har umgåtts med en man i samma kompiskrets. Ett år eller mer. Jag började fatta känslor för mannen, och det verkade besvarat. Han ville gärna umgås själv med mig, pratade en del om sig själv och frågade mig saker om mig själv. Det har växt fram ganska sakta, vi gått på promenader, ätit glass, druckit kaffe, ätit middag.

Men det tog plötsligt slut. Han slutade visa alla känslor, ignorerar mig en del när vi umgås i grupp, visar inte samma gillande kroppsspråk. Betyder det att det är kört? Slutade han gilla mig när han lärde känna mig? Eller tänker han på saken? Jag ger upp. Killar får gärna svara.

• Svar på tråden Var det inget?
  • Anonym (Samma)

Spontant känns det som att du måste ta ett steg. Jag själv är lite tillbakadragen. Jag är sån för att inte kliva på några tår. Men är det bara jag som tar initiativ eller jag som alltid ska höra av mig så gör jag lika. Visa att du har intresse tillbaka.

• Anonym (Man)

Håller nog med föregående lite... vill du mer får du nog ringa upp din manliga vän och säga att du saknar honom, och gärna vill [valfri aktivitet här] med honom igen.... och när ni är på denna dejt, får du nog närma dig honom. Kanske en hand på ett lite närgånget sätt, en lång kram, eller bara att du är väldigt nära honom. Ta.nästa steg helt enkelt.

• Anonym (ADHD)

Ok.. ingen av er verkar se det som om han tappat intresset. Jag ska försöka ta ett steg. Tack! Jag är nog jättenervig bara, vill inte heller trampa på några tår.

• Stockholm32

Tror som tidigare att det finns en chans fortfarande men då måste du ta ett tydligt steg. Jag är inte införstådd med hur långt det gått men om det pågått 1 år och ni inte varit särskilt fysiska ännu, så är det ju fullt möjligt att man tänker: vi har fastnat i friends zone och kommer aldrig bli nått romantiskt. Såklart lägger man ner då om man inte är intresserad av att ta det riktigt så långsamt. Han kanske känner att vänner har han, men ville ha nått mer med dig...men vågade aldrig vara tydlig.

Så va tydlig nu du istället :)

• Anonym (ooo)

Jag håller med tidigare kommentarer. Om det skulle visa sig att hans intresse på riktigt tagit slut så får du åtminstone veta det, om du är tydlig med att du har intresse. Bättre än att känna som du gör nu- ovisshet.

• Anonym (ADHD)

Jag gjorde ett försök. Tog honom på armen fast på ett mysigt sätt. Han rodnade lite. Dagen därpå hamnade vi i ett stängt rum (hans initiativ) och det uppstod en viss tystnad, men jag vågade inte göra ett närmande. Så han gick ut igen. Han har trappat upp umgänget och kroppspråket igen efter det men gör inget fysiskt, förutom att nudda mina händer när vi hjälps åt med nåt. Är jag för feg eller är han inte så intresserad? Killar, ge mig lite mer tips. Dags för mig att lägga av?

• Anonym (Man)

Prova igen. Stryka honom på armen, eller över ryggen. Krama honom när du ska gå hem istället för att bara säga hejdå t.ex. Men bara lite för länge, för att vara en kompiskram, om du förstår.

Känns det lättare med ord kan du ju alltid ge honom en komplimang. "Va gott du luktar", eller t.ex. Något om hans kläder eller så.

• smulpaj01
    Anonym (ADHD) skrev 2020-07-17 00:17:19 följande:

Jag gjorde ett försök. Tog honom på armen fast på ett mysigt sätt. Han rodnade lite. Dagen därpå hamnade vi i ett stängt rum (hans initiativ) och det uppstod en viss tystnad, men jag vågade inte göra ett närmande. Så han gick ut igen. Han har trappat upp umgänget och kroppspråket igen efter det men gör inget fysiskt, förutom att nudda mina händer när vi hjälps åt med nåt. Är jag för feg eller är han inte så intresserad? Killar, ge mig lite mer tips. Dags för mig att lägga av?

Tog honom på armen på ett mysigt sätt? Vad innebär det?

Du får nog vara lite mer tydlig än så. Varför inte fråga om ni kan gå ut och äta nån kväll, ta en drink eller nåt. Sen tillägger du "som en dejt menar jag" och ler. Det kan omöjligt missförstås.
  • Anonym (ADHD)

Ok. Jag fegade ur och började intala mig själv att det är kört, alternativt att han inte menar allvar. Han och jag befann oss ensamma några korta stunder, jag lyckades inte ta mig i kragen innan han var borta igen. Jag ville men jag var för rädd och kände för mycket på en gång. Jag är rädd för att bli sårad, gillar honom väldigt mycket. Han fortsätter visa intresse och sist vi sågs var det tydligt att det fanns en stark dragning. Jag önskar att han kunde säga rakt ut ?jag gillar dig.?.

Svar på tråden Var det inget?