• Tue 23 Jun 2020 12:41
    1566 visningar
    30 svar
    30
    1566

    Okända lösa hundar springer in i vår lägenhet!

    Hej!

    Vi bor i en bostadsrätt på markplan med stor uteplats. En bit bort finns en park där varje dag två kärringar möts med sina hundar, totalt 3 st. Alla hundarna går lösa! Själva har vi en utekatt som går ut ett par gånger om dagen. Han har halsband och är chippad etc. Ibland, särskilt nu när det är så varmt, har jag altandörren lite öppen. Nu har det hänt flera djävla gånger att hundarna jagar vår katt och tar sig in i lägenheten och för ett sjukt liv! De biter, skäller, rivs, far omkring i hela bostaden.

    Jag är själv höggravid och har den senaste tiden fått gå emellan i bråken men msn vågar ju inte riktigt heller av rädsla för att bli biten eller va fasen som helst! Skyddar dock min katt till tusen procent och är livrädd att nåt ska hända!

    Kärringarna märker knappt detta, ibland har de sprungit efter och in i lägenheten för att hämta hundarna men hundarna skiter fullständigt i det.

    Detta har hänt flera gånger! Sist gick Vi ut och pratade med kärringarna, att de måste hållahundarna kopplade. Snart har vi en nyfödd inne liksom. Men de verkar ju skitai det med. Vad kan man göra?!

  • Svar på tråden Okända lösa hundar springer in i vår lägenhet!
  • Tue 23 Jun 2020 12:46
    #1

    Sätt upp galler för dörren

    Och säg till på skarpen till hundägarna. De får väl släppa dom lösa någon annanstans.

  • Tue 23 Jun 2020 12:49
    #2

    Alltså ett lågt kompostgaller

  • Tue 23 Jun 2020 13:04
    #3
    +4

    Nästa gång så ringer du efter polisen och så får tanterna förklara sig inför dem. Du säger till poliserna att de är aggressiva och jagar din katt och lyder inte sina ägare.


  • Tue 23 Jun 2020 13:12
    #4

    Ring länsstyrelsen och prata med dem. 

    Vill du vara riktigt elak eller vad jag ska kalla det kan du hålla kvar en hund när de kommer till er och ringa polisen och säga att du har en hund med okänd ägare i förvar och vill ha hjälp för du kan inte ha kvar den tills en ägare hittas. 


    Gamla matvaror i kylen? Först får de päls, sen börjar de morra och SEN går de ut.
  • Tue 23 Jun 2020 13:29
    #5
    Aniiee skrev 2020-06-23 13:12:57 följande:

    Ring länsstyrelsen och prata med dem. 

    Vill du vara riktigt elak eller vad jag ska kalla det kan du hålla kvar en hund när de kommer till er och ringa polisen och säga att du har en hund med okänd ägare i förvar och vill ha hjälp för du kan inte ha kvar den tills en ägare hittas. 


    Fast då måste hon ljuga för hon har ju träffat och pratat med ägarna. Och hon vet att ägarna är i närheten
  • Tue 23 Jun 2020 15:42
    #6

    stäng in dom i badrummet och ring polisen. Så får kärringarna förklara sig för polisen nästa gång. Hade varit så arg!

  • GGN
    Tue 23 Jun 2020 16:29
    #7
    +1

    Ring polisen såklart.

  • Tue 23 Jun 2020 18:03
    #8
    +1

    Försök ta reda på ägarnas namn, filma hundarna när dom jagar katten och är i din lägenhet och gör en anmälan alt filma och visa ägarna filmen och hota med att anmäla dom nästa gång.

  • Tue 23 Jun 2020 18:28
    #9
    Johannis887 skrev 2020-06-23 13:29:13 följande:
    Fast då måste hon ljuga för hon har ju träffat och pratat med ägarna. Och hon vet att ägarna är i närheten
    Det är värt en vit lögn för att få ägarna att vakna upp, för det gör de flesta sånna männsikor efter ett samtal med farbrolisen.
    Gamla matvaror i kylen? Först får de päls, sen börjar de morra och SEN går de ut.
  • Wed 24 Jun 2020 12:13
    #10
    Johannis887 skrev 2020-06-23 12:49:25 följande:

    Alltså ett lågt kompostgaller


    Ja men känner samtidigt att jag måste kunna få ha altandörren på glänt utan att behöva galler för andras hundar :( blir så matt!
Svar på tråden Okända lösa hundar springer in i vår lägenhet!