• Tue 23 Jun 2020 14:36
    1331 visningar
    13 svar
    13
    1331

    fler som försöker baka flicka eller pojke

    Hej! Finns många trådar om ämnet men hittar ingen som är aktuell just nu där vi kan disskutera diet, shettles metoden mm för att öka chansen att få en flicka eller en pojke.

    Hade varit kul att följas åt och dela med sig av tips, forskning och vad man ska äta och inte äta :)

    Men också se hur resultatet blir för oss.

    Fler som tänker samma sak och vill följas åt?

  • Svar på tråden fler som försöker baka flicka eller pojke
  • Tue 23 Jun 2020 15:12
    #1

    Jag har visserligen gjort ivf och valt kön utomlands och är nu gravid med önskat kön.

    Men jag är med i pgd grupper på fb där många tar oliv lövs extrakt ( det tog min sambo också 3 mån innan vi startade ) som sägs öka antalet kvinnliga spermier, så om jag hade kört naturliga vägen hade jag bett min sambo ta såna för att öka chansen om man vill ha flicka.

  • Tue 23 Jun 2020 21:07
    #2

    Skriver bara för att hänga med i tråden och ta del av tips :)

  • Tue 23 Jun 2020 21:20
    #3

    Följer.


    Benjamin 24/12-2017 Zakaria och Adam 9/3-2019
  • Tue 23 Jun 2020 21:21
    #4

    Skulle vilja ha en flicka, har tre söner.


    Benjamin 24/12-2017 Zakaria och Adam 9/3-2019
  • Tue 23 Jun 2020 22:15
    #5

    Intressant. Vet du någon källa bakom varför oliv löv extrakt skulle öka antalet kvinnloga spermier? Och något resultat? Skicka gärna länk ifall vi är fler som vill läsa om det.

    I vilket land har du valt kön? Hur har det gått till? Kostnad?


    Andersson123 skrev 2020-06-23 15:12:29 följande:

    Jag har visserligen gjort ivf och valt kön utomlands och är nu gravid med önskat kön.

    Men jag är med i pgd grupper på fb där många tar oliv lövs extrakt ( det tog min sambo också 3 mån innan vi startade ) som sägs öka antalet kvinnliga spermier, så om jag hade kört naturliga vägen hade jag bett min sambo ta såna för att öka chansen om man vill ha flicka.


  • Tue 23 Jun 2020 22:25
    #8

    Jag har en underbar son idag som jag älskar över allt annat. Jag planerar att börja baka nr 2 framåt jul. Och det hade varit kul att ha en av varje. Så jag tänkte för skoj skull att försöka mig på lite hemma metoder och se om det blir en tjej denna gång. :)

  • Tue 23 Jun 2020 22:40
    #9

    Här står en del om diet för flicka vs pojke.

    Även om lite andra metoder.

    ingender.com/gender-swaying/

    Står bla att för flicka ska man äta mycket kalcium och magnesium. Jag tar magnesium tillskott och dricker smootie med mjölk och grekisk yoghurt varje morgon för att få i mig mycket kalcium. Utöver det 2 stora glas mjölk.

    Jag undviker koffein och äter inget kött.

    Vet ni om mannen även måste gå på samma diet?

    Sen när jag kommer starta i vinter så tänker jag regelbundet sex innan äl. Och jag ska försöka att inte njuta hahaha så jag inte får orgasm :D

    Tänkte även ta tranbärskapslar eller dricka jos. Men väntar med det tills vintern då jag fortfarande ammar.

  • Tue 23 Jun 2020 22:55
    #10

    Jo kom på en annan sak. Är det någon som vet vad som gäller kring intag av godis och choklad när man planerar flicka?

    För pojke är ju cola och chips utmärkt. Koffein och salt.:)

  • Thu 25 Jun 2020 22:59
    #9

    Vad planerar ni andra att testa för metoder? Hur länge har ni försökt?

  • Thu 25 Jun 2020 23:08
    #10

    Vi kommer köra på sex före ägglossning och bisolvon från mensens sista dag till ÄL. Sägs ge en flicka (googla eller läs här på FL)

    Har dock problem med en ojämn ÄL...så tar tacksamt tips på hur man ska pricka några dagar innan ÄL när ÄL dyker upp olika dagar varje månad...

  • Thu 25 Jun 2020 23:34
    #11

    Blir det en  "hen" annars?
    Var glad för det barn du får - om du får något!

  • Fri 26 Jun 2020 11:04
    #12

    Jo det stämmwe. Sex före kan även öka chansen. Finns 0+12 metoden också som säger att det ger en ökad chans till flicka 12 efter äl. Vad gör bisolvon för effekt?

    Har du barn sedan tidigare?

    Hat du testat älstickor? Det använde jag vid min förra graviditer och blev gravid på andra försöket. Finns en lite dyrare variant som ska ge glad gubbe/ utslag 3 dagar innan äl.

    se.clearblue.com/agglossningstester/advanced-digital

    (quote=80487314][quote-nick]PiffaTjejen skrev 2020-06-25 23:08:02 följande:[/quote-nick]Vi kommer köra på sex före ägglossning och bisolvon från mensens sista dag till ÄL. Sägs ge en flicka (googla eller läs här på FL)

    Har dock problem med en ojämn ÄL...så tar tacksamt tips på hur man ska pricka några dagar innan ÄL när ÄL dyker upp olika dagar varje månad...[/quote]

  • Fri 26 Jun 2020 15:11
    #13

    Dieten har med att skapa surt eller basiskt ph i underlivet. Surt är bra för flickspermierna tex.

Svar på tråden fler som försöker baka flicka eller pojke