Hjälp! Lågt stigande hormonvärden, läkarna säger väldigt olika
Hej! Behöver lite råd, pepp och stöd kanske.. mitt allra första inlägg här men har läst en hel del själv...
I januari 2020 plussade jag äntligen efter 1,5 års försök. Varit gravid 4(!!) gånger innan, 2 friska barn på 7 och 6 år samt 2 aborter i yngre år, kunde bli gravid lätt. Under graviditeten hittades svåra cellförändringar och jag behövde opereras, dagen innan kub och 2 dagar innan operationen började jag blöda i v14... MA... läkaren sa då att det hade hänt i v 5-6 ca...
Ut med allt, operation i april och i maj blev jag gravid igen på 2a ägglossningen efter mitt MA... jätteorolig såklart nu.
MEN, nu händer det igen, typ!
Onsdag 17 juni (min bröllopsdag, kommer aldrig glömma det) började jag blöda lite på kvällen och fick lite ont. Åkte in till akuten och togs emot efter nån timme. De tog HCG provet kl 01.00 och fick besked om att jag INTE får åka hem. Hon gjorde ett VUL och hittade inte ett endaste spår av graviditet i livmodern.. (v 5+4/5).. Och hon misstänkte och var övertygad om utomkveds... mina HCG-värden låg på 3100 ca vilket var högt tyckte hon i o m att hon inte hittade nåt så misstankarna om utomkveds höjdes bara.. hon kom sedan in på natten och beklagade så mycket, detta är 100% ingen vanlig/normal graviditet.
På morgonen kom det in 2 nya läkare som tog med mig in på ett nytt VUL, de hade tagit HCG de också (kl 8) och ingenting hade ändrats, låg fortfarande på 3100 men denna läkare hittade en graviditet i LIVMODERN! och 100% ingenting som sitter fel..... ehm? Men de va väldigt oroliga pga hormonvärdet och att det inte höjdes.. men de sa att det fortfarande fanns en liiiiiiiten chans att det kan vara ok... men skulle komma tillbaka på lördagen, exakt 48 h senare än detta besök. Vilket jag gjorde.... HCG på 3900, och hon hittade en graviditet i livmodern hon med och den hade växt, och stämde överens även denna gång med hur stor det ska vara i denna vecka (6+0) var vi nu... På torsdagen såg jag bara en svart skugga, på lördagen såg läkaren en ring och jag såg en vit prick inuti... så blev lite glad.. men denna läkare sa att detta troligtvis inte kommer bli bra eftersom mina värden är så låga, eller de är inte låga men de dubblas inte som de ska :(
Har fått en tid nästa måndag, borde då vara 7+2 och då förväntar de se ett prickande hjärta eller så åker jag hem med cytotec :(
Någon som har erfarenheter här ?
Kan tillägga att jag ALDRIG, inte på nån av mina totalt 6 graviditeter nu har haft några större symptom.. det har också tagit tid innan jag har kunnat testa positivt.. så har alltid trott att jag är en såkallad låg-hormonare...
Men detta gör mig så rädd och orolig....
tack!