• petrahj11

    Kittlas och rycker i magen

    Hej,

    Jag har i flera månaders tid framförallt vid sängliggande känt hur det kittlas i magen(tarmarna?) vilket gör att jag rycker till, nästan så att det känns som att det kanske är nerver det handlar om(?)

    Det känns väldigt obehagligt och det gör att det blir väldigt svårt för mig att somna, jag bara ligger där och rycker i hela kroppen av att det kittlas i magen och jag försöker hitta positioner där det ej känns men det är svårt.

    Är det någon som känner igen detta eller vet vad det kan vara?

  • Svar på tråden Kittlas och rycker i magen
  • Amanda84

    Antingen är du gravid eller så har du magkatarr. Ta ett graviditetstest och om det visar att du inte är gravid, så prova tabletter mot magkatarr.


    Om inte heller det fungerar, så gå till en läkare. troligen har du något tarmproblem. Gravid kan man dessutom vara utan att det visas på hemmatest, även om det är extremt ovanligt. Läkaren kan dock se hur det ligger till genom ett blodprov.

  • Anonym (Nn)

    Myrkrypningar (restless leg)?

    Tycker jag känner igen beskrivningen då jag upplever samma känsla. Det finns medicin att få, dock fick jag medicin mot parkinson. Sen började jag äta magnesium istället och det blev bättre.

Svar på tråden Kittlas och rycker i magen