• mrsmee

    Extra utlraljud, svårundersökt, kunde inte se hjärtat ordentligt?

    Hej

    Har varit på rutin ultraljud idag, dock måste jag komma tillbaka om ca 3 veckor, var nu ungefär i 18+3. Hon fick inte fram nog bra bilder på hjärtat som dom "måste" få fram. Annars sa hon att allt såg bra ut. Men kan ändå inte låta bli att oroa mig.. Kan något vara fel? Aldrig hört någon i min närhet som varit med om liknande. Någon här som har de som kan berätta hur de gått? 

    Just när de gällde hjärtat så blev jag himla orolig... har från början blivit "framflyttad" i graviditeten över 20 dagar, bara de har oroat mig. Och idag ska barnmorskan att jag måste tagit fel på sista mensen, men kan omöjligt gjort de.. har de till och med uppskrivet, men trodde att de kunde bero på tidigare missfall i december,att ägglossningen kanske inte var som den skulle, men de tyckte hon lät konstigt. 

  • Svar på tråden Extra utlraljud, svårundersökt, kunde inte se hjärtat ordentligt?
  • Pimpinellan

    Om det felar 20 dagar med din och deras uträkning får du stå på dig! 20 dagar är mycket oavsett håll.  Vad gäller ditt RUL hände samma sak mig med första barnet. De såg inte tydligt. Det gjorde de däremot på nästa UL. Glad

  • syntharen

    Fick du positivt test när du räknade med att din mens skulle ha kommit så kan du ju inte vara 3 veckor kortare gången. Så där måste du stå på dig för annars blir det väldigt fel om du skulle gå över tiden och vården bara tycker du är i v 39+0 men du egentligen är i v 42+0 t.ex.

    Det med hjärta kan bero på olika saker. Ibland kan barnet ligga lite tokigt att det kan vara svårt att se. Skulle det ändå vara nåt fel med hjärtat så är vården bra idag på att klara hjärtbarn.

Svar på tråden Extra utlraljud, svårundersökt, kunde inte se hjärtat ordentligt?