• LillaLilly82

    Lergigan tredje trimestern

    Är gravid i v.32 och har sovit dåligt flera veckor nu. Mår så dåligt på dagarna pga sömnbristen och funkar inte alls. Hade även problem i början av graviditeten och tog då 1/2-1 Lergigan till kvällen för att slappna av och förhoppningsvis få sova lite bättre. Tänkte om jag kunde ta 1/2 tablett nu under några kvällar för att bryta den onda cirkeln. Men min läkare avrådde mig till det och sa att det var på egen risk. Man ska tydligen inte ta det i slutet av graviditeten. Varför vet jag inte. Men orkar inte må så här längre. Någon som har någon erfarenhet av att ta Lergigan senare i graviditeten? Hur har det gått för er? Vill givetvis inte ta något som kan vara farligt för bebisen. Går runt med konstant hjärtklappning och yrsel pga tröttheten har en puls på över 90-100, men blodtrycket lågt. Rädd att sömnbristen i sig är farlig för barnet. Försöker sova på dagarna men det går inte då heller, kan verkligen inte somna, kroppen är på helspänn.

  • Svar på tråden Lergigan tredje trimestern
  • FtS70

    Ytterst konstigt. Lergigan har tagits av gravida kvinnor i alla år och jag har t o m skrivit ut det till mina döttrar när de haft sömnproblem sent i graviditeten.

  • Anonym (Jag åt)

    Jag åt 1-2 lergigan om dagen andra halvan av graviditeten när jag väntade dottern ifjol pga sömnproblem

  • LillaLilly82
    Anonym (Jag åt) skrev 2020-06-24 21:06:53

    [quote=80485194][quote-nick]Anonym (Jag åt) skrev 2020-06-24 21:06:53 följande:

    Jag åt 1-2 lergigan om dagen andra halvan av graviditeten när jag väntade dottern ifjol pga sömnproblem


    Påverkade det din dotter något?
  • LillaLilly82

    Läkaren sa att den typen av läkemedel bör undvikas i slutet av graviditeten. Men jag undrar mest hur det påverkar barnet. Vad jag har förstått så jag äter ju vissa Lergigan/ Lergigan Comp hela graviditeten pga illamående.

  • Anonym (Jag åt)
    LillaLilly82 skrev 2020-06-24 21:13:28 följande:

    Påverkade det din dotter något?


    Nä det gjorde det inte. Förlossningsläkaren ifrågasatte varför jag inte alltid tog 2 så jag fick sova bättre. Är gravid nu igen och äter dem ibland nu mot illamående och bm sa att de var helt ofarliga att ta under graviditeten
  • Anonym (Natalie)

    Jag åt 1-2 lergigan varje kväll genom hela graviditeten. Min son föddes för 1,5 månad sen och vi fick stanna på BB i 48h för observation pga lergiganen, så att han inte skulle vara mer slö än normalt. Det var han inte :)

Svar på tråden Lergigan tredje trimestern