• Vinter16

    Hjälp mig tyda graviditetstest

    Några dagar efter ÄL, vad tror ni?

  • Svar på tråden Hjälp mig tyda graviditetstest
  • Anonym (O)

    Ser inget, men du har fotat ganska långt ifrån.

    Hur många dagar efter ÄL?

  • Vinter16
    Anonym (O) skrev 2020-06-25 11:38:16 följande:

    Ser inget, men du har fotat ganska långt ifrån.

    Hur många dagar efter ÄL?


    4 dagar efter, kan du zooma? :)
  • Anonym (...)

    Men snälla läs på lite. Du kan inte få positivt på ett graviditetstest 4 dagar efter ägglossning. Vänta iallafall 10 dagar.

  • Anonym (W)

    Köp ett digitalt jäkla test så slipper du gissa.

  • Pimpinellan

    Det är 100% omöjligt att få plus så tidigt! Även om du skulle fått ett befruktat ägg som blivit ett embryo har det inte fäst än. Det tar minst 5 dagar efter äl. Sen tar det i regel minst en vecka till innan man kan få plus. Så du måste vänta minst en vecka till med nästa test.

  • ensamärstark

    Dessa tester borde inte få användas, jag har fått kasta för dom såg ut såhär jämt spökstreck.

    4dagar efter Äl går ej o få positivt då ägget inte ens hunnit fästa.

    Det betyder ju dock inte att du inte kommer

    Bli gravid, köp andra tester och vänta en vecka o testa på nytt. Lycka till :)

  • ensamärstark
    Anonym (...) skrev 2020-06-25 12:38:41 följande:

    Men snälla läs på lite. Du kan inte få positivt på ett graviditetstest 4 dagar efter ägglossning. Vänta iallafall 10 dagar.


    Oj det lät lite hårt, varför så nedvärderande? Hon kanske inte visste det?
  • Vinter16
    Anonym (...) skrev 2020-06-25 12:38:41 följande:

    Men snälla läs på lite. Du kan inte få positivt på ett graviditetstest 4 dagar efter ägglossning. Vänta iallafall 10 dagar.


    Anledningen till att jag redan testa var för att jag fick extremt ömma bröst några dagar efter oskyddat samlag, enda gången som det har hänt är när jag blev gravid för två år sen. Därför tog jag ett test som låg hemma och skymtade ett streck men det måste vara ett spökstreck då.. får vänta en vecka och testa igen
  • Vinter16
    ensamärstark skrev 2020-06-25 22:24:05 följande:

    Dessa tester borde inte få användas, jag har fått kasta för dom såg ut såhär jämt spökstreck.

    4dagar efter Äl går ej o få positivt då ägget inte ens hunnit fästa.

    Det betyder ju dock inte att du inte kommer

    Bli gravid, köp andra tester och vänta en vecka o testa på nytt. Lycka till :)


    Tack så mycket :)
  • ensamärstark
    Vinter16 skrev 2020-06-25 22:29:16 följande:

    Anledningen till att jag redan testa var för att jag fick extremt ömma bröst några dagar efter oskyddat samlag, enda gången som det har hänt är när jag blev gravid för två år sen. Därför tog jag ett test som låg hemma och skymtade ett streck men det måste vara ett spökstreck då.. får vänta en vecka och testa igen


    Kan ägglossningen skett tidigare?
Svar på tråden Hjälp mig tyda graviditetstest