• EpsilonGamma

    Gravid eller inte?

    Jag blir knäpp snart! Hade ägglossning runt 9-10 juni och vi passade på då. Skulle ha fått min mens igår men ingenting. Alla test jag tagit har varit negativa och vad jag kan läsa mig till är jag troligtvis inte gravid då. 

    Men(!) jag har också läst om folk som inte plussat förrän flera, flera dagar efter BIM. Jag har själv en nära vän som inte plussade förrän 13 dagar efter BIM. Alla hennes test var negativa men hon hade så ont i livmodern så hon gick till läkaren och genom blodprov kunde de se att hon var gravid. 

    Så... Jag plussade på Bim -5 med första barnet. Är det troligt att jag är gravid nu och att jag inte kommer plussa förrän sent eller ska jag försöka släppa det och försöka igen nästa månad? 

    Vad har ni för erfarenheter? (Jag har testat med Testlagrets och RFSUs stickor.)

  • Svar på tråden Gravid eller inte?
  • VickanD

    Det mest troliga är att du skulle ha plussat nu om du var gravid.

    Själv plussade jag på bim+1. Vänta och se om mensen kommer, annars testa igen.

  • Fiinast1

    Stirra dig inte blind på testerna vänta några dagar och ta nytt test annars är det bara upp igen på sadeln lycka till

  • ensamärstark

    Om testerna är negativa och mensen är sen så är det så kan det vara så att ägglossningen kom senare eller inte alls

  • Vevoz

    Vanligtvis plussar man på bim eller dagarna efter, att inte kunna plussa på 1-2 veckor är inte vanligt

Svar på tråden Gravid eller inte?