• RenLuft

    The Sims 3 - Diskussionstråd - Moddar m.m

    Hej!

    Jag älskar The Sims och har alltid gjort det. Så fort jag hörde om The SIms 4 och att det laddar överallt/att de tagit bort ''Fri världen'' så vägrade jag köpa just det spelet, men alla andra The Sims från ettan till trean älskade och älskar fortfarande!

    Ryktet säger att skaparna av spelet är lyhörda och jag hoppas de fixar tillbaka ''The Freeworld'' i femman!

    Jag tycker det är otroligt trist med att The Sims 3 inte har själva dataprogrammeringen i sig om att skaffa barn/bilda familj o.s.v. Så staden ''dör'' med tiden och den enda familjen som lever kvar är den familjen man styr.

    Man måste tydligen fixa en så kallad MOD om man vill att staden skall leva och bilda familj o.s.v.

    Vad brukar ni göra i eran sims spel? Nu var det dock länge sedan jag spelade spelet och jag hoppas att jag kan snarast få tillbaks mina spel. Då skall jag spela. Jag byggde aldrig hus i trean. Jag vet inte varför. Jag tyckte att det fanns så fina hus att välja på och jag kände att jag inte alls skulle klara av att göra så fina hus som det finns i spelet. Mina hus såg typiskt ut som det gjorde i ettan. Så jag utmanade aldrig mig. Vilket jag ångrar nu. Jag hade i princip liknade rutin när jag spelade spelet. Vilken även det ångrar jag.

    Åh, vad jag hoppas att jag kan få spelet snart. Då skall jag minsann ha kul, experimentera m.m.

    Vad tycker ni om spelet? Vad brukar ni göra? Gör ni annorlunda och experimenterar eller har ni detsamma rutin i princip?

  • Svar på tråden The Sims 3 - Diskussionstråd - Moddar m.m
  • Aniiee

    Det enda jag egentligen gjorde i Sims 3 är samma som jag gör i sims 4 - återskapar svenska hus och lägenheter och gör simsfamiljer baserade på media jag gillar  (böcker, filmer, serier, spel). Sen gör jag inget mer utan börjar om och skapar en ny familj/lot.


    Gamla matvaror i kylen? Först får de päls, sen börjar de morra och SEN går de ut.
  • RenLuft
    Aniiee skrev 2020-06-25 16:11:18 följande:

    Det enda jag egentligen gjorde i Sims 3 är samma som jag gör i sims 4 - återskapar svenska hus och lägenheter och gör simsfamiljer baserade på media jag gillar  (böcker, filmer, serier, spel). Sen gör jag inget mer utan börjar om och skapar en ny familj/lot.


    Du är inte ensam! Jag har hört om att andra gör precis så som du gör. De gillar helt enkelt att bara bygga själva huset :)
    Vattumankillen skrev 2020-06-25 16:48:01 följande:

    När jag spelade the sims 3 för länge sedan dog inte alla andra simmarna ut för det kom nya familjer som flyttade in och nya bebisar kunde födas.

    sims.fandom.com/wiki/Story_progression


    Så simmarna dör inte utan de kan gifta sig utan att man behöver styra de. Alltså simmar som man inte styr. NPC, tror jag de kallas för?

    Har ni använt moddar någon gång?

    Jag tycker det låter lite komplicerad att ladda ner. Tar det mycket plats?

  • Aniiee
    RenLuft skrev 2020-06-26 15:45:53 följande:
    Du är inte ensam! Jag har hört om att andra gör precis så som du gör. De gillar helt enkelt att bara bygga själva huset :)
    Vattumankillen skrev 2020-06-25 16:48:01 följande:

    När jag spelade the sims 3 för länge sedan dog inte alla andra simmarna ut för det kom nya familjer som flyttade in och nya bebisar kunde födas.

    sims.fandom.com/wiki/Story_progression


    Så simmarna dör inte utan de kan gifta sig utan att man behöver styra de. Alltså simmar som man inte styr. NPC, tror jag de kallas för?

    Har ni använt moddar någon gång?

    Jag tycker det låter lite komplicerad att ladda ner. Tar det mycket plats?

    Yupp, kan pilla på ett hus i timmar, men tröttnar på själva simsandet efter en kvart.

    Jag använde en hel del grafik-moddar närjag spelade sims3. Mest hår, faktiskt. De var enkla att ladda ner och lättviktiga. Men risken är förstås att en mod bryter hela kedjan och så funkar ingenting längre.
    Gamla matvaror i kylen? Först får de päls, sen börjar de morra och SEN går de ut.
  • RenLuft
    Aniiee skrev 2020-06-26 21:59:26 följande:
    Yupp, kan pilla på ett hus i timmar, men tröttnar på själva simsandet efter en kvart.

    Jag använde en hel del grafik-moddar närjag spelade sims3. Mest hår, faktiskt. De var enkla att ladda ner och lättviktiga. Men risken är förstås att en mod bryter hela kedjan och så funkar ingenting längre.
    Hahahaha..Snacka om att jag var helt tvärtom. Jag byggde hus och spelande spelet på The Sims 1. The Sims 2 kunde jag både bygga och ta ett hus som redan var byggd, tror jag.

    I trean byggde jag ALDRIG ett hus. Jag tyckte alla andra hus var så fina och jag förstod aldrig riktigt hur man kunde få det så fint. T.ex få en altan, balkong m.m. Jag borde egentligen ha utmanat mig, men äsch! x)

    Jag är rätt sugen på att spela spelet, men jag bör nog köpa en ny dator!
  • RenLuft
    Spelet släpptes 2009. Om man köper en dator från 2015 eller högre upp. Kan man vara säker på att den kommer balla spelet?

    Jag skall köpa en speldator och egentligen enbart för spelets skull. Jag vill inte att det skall lagga eller annat drygt.

    Jag tror jag skall också installera kvällsnöje också för The Sims 3 eller annan prylpaket. Blir det för stort, tror ni? Så pass att det börjar lagga?

    Kan man som sagt alltid vara säker på att spelet kommer gå galant för en speldator från 2015 (Eller högre upp), tack för svar!
  • RenLuft
    RenLuft skrev 2020-06-28 07:42:16 följande:
    Spelet släpptes 2009. Om man köper en dator från 2015 eller högre upp. Kan man vara säker på att den kommer balla spelet?

    Jag skall köpa en speldator och egentligen enbart för spelets skull. Jag vill inte att det skall lagga eller annat drygt.

    Jag tror jag skall också installera kvällsnöje också för The Sims 3 eller annan prylpaket. Blir det för stort, tror ni? Så pass att det börjar lagga?

    Kan man som sagt alltid vara säker på att spelet kommer gå galant för en speldator från 2015 (Eller högre upp), tack för svar!
    BUMPAR :)
  • gråfågel
    RenLuft skrev 2020-06-28 07:42:16 följande:
    Spelet släpptes 2009. Om man köper en dator från 2015 eller högre upp. Kan man vara säker på att den kommer balla spelet?

    Jag skall köpa en speldator och egentligen enbart för spelets skull. Jag vill inte att det skall lagga eller annat drygt.

    Jag tror jag skall också installera kvällsnöje också för The Sims 3 eller annan prylpaket. Blir det för stort, tror ni? Så pass att det börjar lagga?

    Kan man som sagt alltid vara säker på att spelet kommer gå galant för en speldator från 2015 (Eller högre upp), tack för svar!
    Tror inte det är någon risk att en speldator inte klarar spelet. Det bör även klara de jobbigaste moddarna. Jag spelar både sims 4 och sims 3 på en vanlig dator, fast med lite lägre inställningar på sims 4 då jag har enormt mycket krävande moddar. Min dator köpte jag begagnad 2014 :)
  • gråfågel

    Det enda som jag vet är svårt att använda i moddväg är olika hudtyper osm gör simmarna helt realistiska samt att spelet kan bli lite laggigt när många simmar föds i många familjer samtidigt (och motsvarande när många simmar fyller år samtidigt)

    Men som sagt, jag har inte en speldator.

Svar på tråden The Sims 3 - Diskussionstråd - Moddar m.m