• Anonym (Blixt)

Vad betyder blixten på google?

När jag googlar på iPhone/iPad så kommer ju sökresultaten upp på sida efter sida. Vissa sökresultat har en vit blixt i en grå ruta. Vad betyder det???

• Svar på tråden Vad betyder blixten på google?
  • Tow2Mater

Googla "vad betyder blixten på google" och du får svaret
    "Senast var det mobilanpassade sidor som gavs en bonus i PageRank nu säger Google att snabba sidor ger en bonus de med. Och AMP är byggt för snabbhet. Det är till och med så snabbt att man kan använda blixt-emojin (?) för att berätta att det är en AMP sida man byggt."

• Anonym (nvfdt45qw)
    Tow2Mater skrev 2020-06-26 02:35:24 följande:

Googla "vad betyder blixten på google" och du får svaret
    "Senast var det mobilanpassade sidor som gavs en bonus i PageRank nu säger Google att snabba sidor ger en bonus de med. Och AMP är byggt för snabbhet. Det är till och med så snabbt att man kan använda blixt-emojin (?) för att berätta att det är en AMP sida man byggt."

Det där är så jävla drygt... Att svara "googla det!" Nu var du iofs vänlig nog att förklara det ändå, men jag blir så less på folk som bara svarar "googla".
  • Anonym (nvfdt45qw)
    Tow2Mater skrev 2020-06-26 03:04:33 följande:

jag som tycket det var lite roligt (googla google)...

Det var faktiskt lite kul nu när du säger det. Det var nog jag som överreagerade lite. Har suttit i en tre timmar lång "debatt" på Facebook med folk som bara vägrar fatta vad man säger och som anser att alla fakta man presenterar "fake news" och är en smula irriterad. Skulle inte ha tagit ut det på dig!

Jag ber om ursäkt! Glad
  • Anonym (ooo)
    Anonym (nvfdt45qw) skrev 2020-06-26 02:55:10 följande:
    Det där är så jävla drygt... Att svara "googla det!" Nu var du iofs vänlig nog att förklara det ändå, men jag blir så less på folk som bara svarar "googla".
    Fast det ÄR väldigt lätt att googla saker själv. Jag kan tycka att man försöker väl det först, hittar man inget, då kanske man frågar här eller på något annat forum. Folk får helt enkelt inte vara så lata att de inte ens orkar trycka på googlesök. Om inte, kan man alltid startatmed wikipedia så hittar man något att utgå ifrån. 
  • Anonym (nvfdt45qw)
    Anonym (ooo) skrev 2020-06-26 07:55:45 följande:
    Fast det ÄR väldigt lätt att googla saker själv. Jag kan tycka att man försöker väl det först, hittar man inget, då kanske man frågar här eller på något annat forum. Folk får helt enkelt inte vara så lata att de inte ens orkar trycka på googlesök. Om inte, kan man alltid startatmed wikipedia så hittar man något att utgå ifrån. 
    Visst, det är jättelätt, men jag tycker ändå att man kan låta bli att svara "googla det". Man gör sig omaket att läsa ett inlägg och att skriva ett - i mitt tycke - drygt svar. Om man vet svaret tar det nog inte mycket längre tid att helt enkelt tala omm det.

Sedan finns det naturligtvis andra drygheter som folk skriver istället för att bara svara på frågan eller kommentera tråden. Tycker man att en fdråga är dum eller löjlig behöver man ju inte läsa tråden och heller inte svara. Men det här är ju OT, ber om ursäkt!

Men som jag skrev ovan så var jag irriterad och trött och inte så lite irriterad när jag skrev mitt första inlägg. Jag överreagerade.
Svar på tråden Vad betyder blixten på google?