• Mischa123

    Försäkring?

    Jag födde barn för 8 veckor sedan och det upptäcktes på efterkontrollen att dom har missat några cm slemhinna när dom sydde ihop efter ett klipp, slemhinnan låg alltså på utsidan. Har haft ont ända sedan förlossningen och nu fick läkaren klippa bort det som satt kvar, gjordes igår så jag har fortfarande ont, framförallt när jag kissar och läkaren "hoppades att smärtan skulle gå över". Någon som vet ifall försäkringen täcker detta? Skaffade tyvärr aldrig någon gravidförsäkring (dumt nog) men kan hemförsäkringen täcka något?

  • Svar på tråden Försäkring?
  • Mischa123
    Långbenopluto skrev 2020-06-26 06:51:10 följande:

    Hemförsäkringen täcker garanterat inte det.

    Ja, det är för sent att teckna nån försäkring som täcker sådant.


    Okej, tack!
  • Anonym (Anonym)

    Det ska vara om du har en sjuk/olycksfallsförsäkring då sedan tidigare. Man måste ha en giltig försäkring vid tillfället i fråga, det går inte att försäkra bakåt i tid.

  • Mischa123
    Anonym (Anonym) skrev 2020-06-26 08:54:20 följande:

    Det ska vara om du har en sjuk/olycksfallsförsäkring då sedan tidigare. Man måste ha en giltig försäkring vid tillfället i fråga, det går inte att försäkra bakåt i tid.


    Jo men det vet jag att det inte går, undrade ifall det gick att få ersättning för "förlossningsskador" via nån annan försäkringen är gravidförsäkringen :)
  • Mascaraklumpar

    Nej, jag tror inte någon privat försäkring täcker sådant (gravidförsäkringar täcker större komplikationer som tex svåra bristningar, men det är knappt så att man får tillbaka det man betalade för försäkringen för dessa skador). Däremot kan möjligen patientförsäkringen ge ersättning. Är inte helt säker på om den gör det, men det kan vara värt att kolla upp i alla fall.

    www.pff.se/patient/

Svar på tråden Försäkring?