Vill du bygga en fantasy-värld med mig?
Jag har tråkigt. Kom så bygger vi en fantasy-värld.
Jag har tråkigt. Kom så bygger vi en fantasy-värld.
Jag är för gammal. Men har du en tidsmaskin på 20 år så kan vi hämta en tidig tonårsversion av mig, den pojken har stor fantasi och skriver fanfiction satt i Tolkiens värld men även lite sidointresse av Warhammer som är rätt mörk fantasy. I nuvarande årgång är jag inte mycket hjälp, jag älskar fantasy fortfarande, men att tänka ut något eget där har hjärnan tyvärr blivit blank och min egen fantasi försvunnit.
Jag är för gammal. Men har du en tidsmaskin på 20 år så kan vi hämta en tidig tonårsversion av mig, den pojken har stor fantasi och skriver fanfiction satt i Tolkiens värld men även lite sidointresse av Warhammer som är rätt mörk fantasy. I nuvarande årgång är jag inte mycket hjälp, jag älskar fantasy fortfarande, men att tänka ut något eget där har hjärnan tyvärr blivit blank och min egen fantasi försvunnit.
Jag gjorde en alternativ kontinent till Ereb i Drakar och Demoner, tidigt 90-tal. Den blev astråkig och totalt värdelös. Men oj, vad timmar jag la ner på den.
jaja, det fanns inte så mycket annat att göra. Det eller spela Ultima 4 på sega master system.
Jag expanderade Faerun (AD&D 2nd edition/Forgotten Realms) så att mina spelare seglade av den kartan och in i min version.
Bl.a. höll jag på med en knepig orm/human-kultur där det fanns ett begränsat antal själar och man runt puberteten kom ihåg alla sina tidigare reinkarnationer. Lite jobbigt att födas in i ett rivaliserande adelshus och sen komma ihåg all skit man ställde till för dem i sitt förra liv...
Sen utvecklade jag också en hyper-grekisk högkultur där alla framstående medborgare är ålagda att föra dagbok, och tidigare generationers papyrusdagböcker finns tillgängliga hundratals år tillbaka. Viktiga avtal och affärer avgjordes genom att spela en sorts taktikspel som de alla la otroligt mycket tid på, men systemet hade också ranking/handicap, och det kunde ibland vara mer hedersamt att förlora med värdighet än att vinna. Samt att en man som blev besegrad av en kvinna var tvungen att gifta sig med henne om båda var ogifta och hon krävde det...
Intressant!
Jag gjorde en alternativ kontinent till Ereb i Drakar och Demoner, tidigt 90-tal. Den blev astråkig och totalt värdelös. Men oj, vad timmar jag la ner på den.
jaja, det fanns inte så mycket annat att göra. Det eller spela Ultima 4 på sega master system.
Jag expanderade Faerun (AD&D 2nd edition/Forgotten Realms) så att mina spelare seglade av den kartan och in i min version.
Bl.a. höll jag på med en knepig orm/human-kultur där det fanns ett begränsat antal själar och man runt puberteten kom ihåg alla sina tidigare reinkarnationer. Lite jobbigt att födas in i ett rivaliserande adelshus och sen komma ihåg all skit man ställde till för dem i sitt förra liv...
Sen utvecklade jag också en hyper-grekisk högkultur där alla framstående medborgare är ålagda att föra dagbok, och tidigare generationers papyrusdagböcker finns tillgängliga hundratals år tillbaka. Viktiga avtal och affärer avgjordes genom att spela en sorts taktikspel som de alla la otroligt mycket tid på, men systemet hade också ranking/handicap, och det kunde ibland vara mer hedersamt att förlora med värdighet än att vinna. Samt att en man som blev besegrad av en kvinna var tvungen att gifta sig med henne om båda var ogifta och hon krävde det...
Intressant!