• Bubbies

    Prickar på bröstvårtan

    Jag är en kvinna på 42 år som försöker skaffa barn. Jag upptäckte nu i veckan att jag har några pluttar på bröstvårtan. Är det ett tecken på graviditet eller väntande mensen?? Jag vet att det är montgomerys körtlar men kan inte erinra mig att mina bröst sett ut så innan. Man hoppas ju alltid. Jag tog gravtest i dag på morgonen, ett sånt där som visar sex dagar innan. Tyvärr var det negativt men hoppas ju på att jag testade för tidigt. Tacksam för svar.

  • Svar på tråden Prickar på bröstvårtan
  • ellie86

    Ett av mina tidigaste tecken när jag blev gravid 2018 var prickar på bröstvårtorna! Minns inte heeelt hur de såg ut nu, men vet att jag reagerade på det. 
    Även med testa tidigt så är det ju fortfarande mer tillförlitligt att vänta lite närmre, tyvärr :)

  • Bubbies

    Hej. Jag har som knottror på bröstvårtorna som syns mer tydligt i bland o ibland inte bröstvårtan särskilt den vänstra skrynklar sig ibland fast jag inte fryser. I går fick jag lite blod ljusare, när jag torkade mig på papper. Min man tycker att mina bröst vårtor ser annorlunda ut och en person klämde på min vänstra bröstvårta i fredags kväll och sa att det kom vätska. Min man klämde senare på samma bröstvårta och tyckte att det kom vitt ur, men nu verkar det som att mensen är på gång. Har även känt ömhet i vänster bröstvårta och stickningar vid ett tillfälle i vänster bröst. Kan jag vara gravid? Hoppas ju på det. Vid tidigare mens och innan mens har jag inte märkt något sådant som knottror på vårtgården eller öppna bröstvårtor. Tacksam för svar

Svar på tråden Prickar på bröstvårtan