• Fantasifulltnamn

    Tidig graviditet, tidigt vul.

    Hej! Igår var jag på tidigt ultraljud och trodde jag var i vecka 7+0, men enligt längden på fostret så är jag i vecka 5+6 ( fostret var 4,3mm) . I min journal har även hon skrivit det. Men hinnsäcken var 21mm och enligt den är jag i vecka 7. Vad betyder detta? Bör jag vara orolig för något? Hon sa att hon såg ett hjärta ticka. Har någon annan varit med om samma sak?

  • Svar på tråden Tidig graviditet, tidigt vul.
  • Anonym (:))

    Om hon såg ett hjärta ticka så är nog allt som det ska :)

  • Anonym (Mamma)

    Jag vart flyttad 7 dagar på mitt första vul och vart helt förskräckt för jag tyckte inte det kunde stämma alls men fick se ett litet hjärta picka. På andra vul 2 veckor senare vart jag flyttad igen men då skiljde det bara 5 dagar från mina beräkningar och där har jag legat sen dess . Är i vecka 36 nu. Det är så svårt att mäta så tidigt i graviditeten så minsta lilla m.m fel så diffar det jätte mycket . Försök slappna av och stort grattis till graviditeten

  • Anonym (Mamma)

    Jag vart flyttad 7 dagar på mitt första vul och vart helt förskräckt för jag tyckte inte det kunde stämma alls men fick se ett litet hjärta picka. På andra vul 2 veckor senare vart jag flyttad igen men då skiljde det bara 5 dagar från mina beräkningar och där har jag legat sen dess . Är i vecka 36 nu. Det är så svårt att mäta så tidigt i graviditeten så minsta lilla m.m fel så diffar det jätte mycket . Försök slappna av och stort grattis till graviditeten

Svar på tråden Tidig graviditet, tidigt vul.