• Anonym (Osäkertpreggo)

    Missfall eller genombrottsblödning??

    Hej!

    Första dag på senaste mensen var 24e maj, jag plussade SVAGT på morgonen 20e juni (förra lördagen, 3+6) senare samma dag började jag ha blodiga flytningar som i måndags övergick till ?lätt mens? (samma dag som BIM). Jag har även tagit gravtest nästan dagligen; 4+0, 4+2 och 4+3 och strecket har ökat tydligt. Igår vid lunch (4+4) upphörde blödningen helt men började om igen idag på morgonen. Jag var även in igår och tog hcg-prov och fick resultatet 51 IU/L, vilket är i underkant för min graviditetsvecka :/ jag har nu slut graviditetstest så jag testade med ett ÄL-test idag men är osäker på hur jämförbara dom är med gravtesten (stickor alltihop). ÄL-testet gav iaf en klart tydligare streck idag (4+5) mot för gravtestet i förrgår...jag har inte haft ont, inte sett några klumpar i blodet, har fortfarande kvar grav.symptomen men blödning + så lågt hcg om än inom intervallet talar ju för att jag antingen fått ett MF eller så är jag inte så långt gången som jag trodde. Det sistnämnda känns lite långsökt då jag dels plussat för nästan en vecka sedan (om än sjuuukt svagt) och dels tog ÄL-tester så jag vet ju precis när jag hade ÄL....någon som varit med om liknande?? :S

  • Svar på tråden Missfall eller genombrottsblödning??
  • Anonym (Osäkertpreggo)

    Uppdatering ifall någon annan upplever liknande och hamnar här; det var ett missfall på gång, klumparna kom ut 1/7 och därefter blödde jag ca 1 vecka. Testade positivt fram till den 6/7. Fick en svag stegring på ÄL-stickan redan ca 12-13/7 som jag först inte trodde var ÄL men idag fick jag ett (löjligt) svagt plus på hcg-stickan. Har haft många och ganska tydliga graviditetssymptom i ca en vecka nu så trots att det bara är ett svagt plus är jag rätt säker att jag är gravid igen och att den svaga stegringen faktiskt var ÄL :)

  • Anonym (Ledsen med MA)

    Tack för din berättelse.

    Jag hade senaste bim dagen före dig, 23 maj.

    Igår gjorde jag tidigt ultraljud (V8+5) pga en liten blödning några dagar tidigare, plus att mitt illamående hade avtagit redan runt V6+3. Det visade sig att ungen hade dött V6+1. Nu väntar jag på att blödningen ska komma igång av sig själv och googlar på hur fort vi kan bli gravida igen. Jag hoppas jag har lika stor tur som dig. Ska köpa på mig lite äl-test.

Svar på tråden Missfall eller genombrottsblödning??