• Psykop­atLena
    Fri 26 Jun 2020 21:18
    1095 visningar
    28 svar
    28
    1095

    Läskigt att föda?

    Som rubriken lyder är det läskigt att föda barn? Blev livet och moderskapet bra efteråt? Blev du lycklig av att få ett barn?

    Om man tänker efter är det ganska sjukt hur det går till. Det hade väl varit bättre att lägga ägg istället ?! Än att föda ur en hel unge ur fittan det är ju sjukt ju . Alltså va i .. Hur tänkte dom där ?? Riktigt obehagligt tycker jag det verkar som. Nä tror jag avstår !

    Bra gjort till er som lyckats ändå . Tur att man lever på 2020 talet dock och det finns alternativ som att kunna avbryta en graviditet om man skulle vilja eller adoptera!!!

  • Svar på tråden Läskigt att föda?
  • Fri 26 Jun 2020 22:11
    #1

    Kejsarsnitt! Fast KVINNOR brukar ju ofta vara emot att andra kvinnor ska kunna få det, medan männen ofta anser det vara kvinnors egna val.

  • Anonym (J)
    Fri 26 Jun 2020 23:46
    #2
    Tow2Mater skrev 2020-06-26 22:11:52 följande:

    Kejsarsnitt! Fast KVINNOR brukar ju ofta vara emot att andra kvinnor ska kunna få det, medan männen ofta anser det vara kvinnors egna val.


    Ja för det är ju helt naturligt och inte alls ett stort ingrepp. Kan tro att du aldrig stått jämte och assisterat vid snitt.
  • Psykop­atLena
    Sat 27 Jun 2020 00:53
    #3
    Tow2Mater skrev 2020-06-26 22:11:52 följande:

    Kejsarsnitt! Fast KVINNOR brukar ju ofta vara emot att andra kvinnor ska kunna få det, medan männen ofta anser det vara kvinnors egna val.


    Men vem vill ha ett ärr på magen ? Jag måste inte ha barn jag klarar mig . Finns massa folk som behöver hjälp med det dom redan har. Alla kvinnor behöver inte föda barn . Vissa är bättre på det än andra helt enkelt och det är bra så . Och varför skulle kvinnor vara emot andra kvinnors rätt till kejsarsnitt ? Måste ju isf bero på nånting eftersom de har väl ofta varit med om en förlossning själva om de nu har en åsikt om kejsarsnitt antar jag
  • Anonym (Åsikt­er)
    Sat 27 Jun 2020 13:04
    #4
    PsykopatLena skrev 2020-06-27 00:53:28 följande:

    Men vem vill ha ett ärr på magen ? Jag måste inte ha barn jag klarar mig . Finns massa folk som behöver hjälp med det dom redan har. Alla kvinnor behöver inte föda barn . Vissa är bättre på det än andra helt enkelt och det är bra så . Och varför skulle kvinnor vara emot andra kvinnors rätt till kejsarsnitt ? Måste ju isf bero på nånting eftersom de har väl ofta varit med om en förlossning själva om de nu har en åsikt om kejsarsnitt antar jag


    Det är väldigt många kvinnor som ser ner på kejsarsnitt. Även sådana som inte fött barn och sådana som enbart fött vaginalt. Leta reda på

    Lite trådar här på familjeliv så kan du snabbt se hur mycket skit de som av exempelvis pga förlossningsrädsla vill ha kejsarsnitt får.

    Finns både för och nackdelar med snitt. Själv skulle jag aldrig vilja snittas om inte mycket medicinska skäl fanns för det. Men jag förstår absolut dem som är så pass rädda att de inte vågar annat. Speciellt med tanke på hur förlossningsvården ser ut i Sverige just nj
  • Anonym (J)
    Sat 27 Jun 2020 13:33
    #5
    -1
    Anonym (Åsikter) skrev 2020-06-27 13:04:02 följande:

    Det är väldigt många kvinnor som ser ner på kejsarsnitt. Även sådana som inte fött barn och sådana som enbart fött vaginalt. Leta reda på

    Lite trådar här på familjeliv så kan du snabbt se hur mycket skit de som av exempelvis pga förlossningsrädsla vill ha kejsarsnitt får.

    Finns både för och nackdelar med snitt. Själv skulle jag aldrig vilja snittas om inte mycket medicinska skäl fanns för det. Men jag förstår absolut dem som är så pass rädda att de inte vågar annat. Speciellt med tanke på hur förlossningsvården ser ut i Sverige just nj


    Kvalificerat skitsnack. Vi har en av världens bästa vård här. Att vilja snittas pga rädsla är endast baserat på okunskap.
  • Anonym (Lilo)
    Sat 27 Jun 2020 13:38
    #6
    Anonym (J) skrev 2020-06-27 13:33:29 följande:

    Kvalificerat skitsnack. Vi har en av världens bästa vård här. Att vilja snittas pga rädsla är endast baserat på okunskap.


    Ja, så är det helt klart.

    Snitt pga inbillning borde hanteras av psykiatrin istället för kirurgin.
  • Anonym (Åsikt­er)
    Sat 27 Jun 2020 15:17
    #7
    +1
    Anonym (J) skrev 2020-06-27 13:33:29 följande:

    Kvalificerat skitsnack. Vi har en av världens bästa vård här. Att vilja snittas pga rädsla är endast baserat på okunskap.


    Det får stå för dig. Med en barnmorska på fem födande på Danderyd i sommar kan jag förstå att man är orolig. Vi har kass vård gällande förlossningsskador, tyvärr. Så nej det är inte snack. Jag är själv inte rädd med kan förstå att man är det
  • Anonym (Åsikt­er)
    Sat 27 Jun 2020 15:24
    #8
    Anonym (Lilo) skrev 2020-06-27 13:38:51 följande:

    Ja, så är det helt klart.

    Snitt pga inbillning borde hanteras av psykiatrin istället för kirurgin.


    Och där har vi den nedlåtande tonen igen mot kvinnor som inte vågar föda vaginalt av olika andledningar.

    Håller dock med om att de som önskar snitt borde få mer psykologisk hjälp tidigare i graviditeten
  • Anonym (Åsikt­er)
    Sat 27 Jun 2020 15:25
    #9
    Anonym (J) skrev 2020-06-27 13:33:29 följande:

    Kvalificerat skitsnack. Vi har en av världens bästa vård här. Att vilja snittas pga rädsla är endast baserat på okunskap.


    Att snittas pga rädsla är ofta inte okunskap. Många av dem som önskar snitt är FRUKTANSVÄRT pålästa. Både gällande statistik ocj vetenskapliga artiklar och är VÄL medvetna om riskerna med snitt
  • Anonym (Åsikt­er)
    Sat 27 Jun 2020 15:34
    #10
    Anonym (Åsikter) skrev 2020-06-27 15:25:36 följande:

    Att snittas pga rädsla är ofta inte okunskap. Många av dem som önskar snitt är FRUKTANSVÄRT pålästa. Både gällande statistik ocj vetenskapliga artiklar och är VÄL medvetna om riskerna med snitt


    Och skulle man inte vara påläst så blir man så illa tvungen att läsa på om man ska då snitt beviljat eftersom det inte är särskilt lätt att få det generellt sätt
Svar på tråden Läskigt att föda?