• Jessika81

Boklok!!!

Skulle ni kunna bo i ett boklok hus?

IKEA och SKANSKA har ju ett samarbete där man får köpa billiga lägenheter. Fast dom är så himla små, en 4:a är på 74 kvm. Och kostar ca 580.000, månadsavgift ca 4200Kr.

Dom ligger inte så himla centralt heller. Men vi har alltid velat bo i något nybyggt.

Vad tycker ni?

• Svar på tråden Boklok!!!
  • Tesie

Oj, ja det var en liten 4:a, vi bor i en 3:a på 90 kvadrat

Hur ser de ut? *nyfiken*

• Jessika81

Det är lite svårt att förklara, dom är väldigt kompakta . Och vardagsrum och kök sitter ihop. Men sen har man ju en stor uteplats. Har väldigt svårt och bestämma mig, då man måsta svara fort om man blir erbjuden.

• Vasen

Har en f.d arbetskamrat som bor i ett boklok hus och hon är nöjd. Hon bor i en två med uteplats. Det är där hon bor väldigt välplanerad planlösning så det märks inte att det är ganska litet.
    Jag vet inte var du bor men iallmänhet stiger ju nybyggda hus som inte är så dyra i inköp ganska mycket i pris så det finns väl möjlighet att bo ett tag och sedan flytta utan några stora ekonomiska svårigheter om man inte trivs?

• Jessika81

Jo, det är sant. Men man måste bo där i 3 år, annars får man inte sälja lägenheten för mer än man köpte den för.
    Vi får se vad vi kommer fram till.

Finns det någon här som bor i ett boklokhus??

• Tesie

Har du ingen länk så man kan se?

• Lola Jämtland

Gud så liet o gud så dyrt är mina första tankar!

• Jessika81

Puffar lite..

Någon som bor eller känner någon som bor i ett boklokhus??

• Mollie

Har en kompis som bor i en 3a, lite trea eller om det tom heter 2½a? Det är absolut inget för mig...
    De är små, dåligt med förvaring, kök och vardagsrum sitter ihop ja, men det är inte så kul när det stinker köttbullar om soffan. Det ok med öppen planlösning, men inte när det blir så smått... Sovrummet är i princip bara en dubbelsäng sen får inget mer plats... Som sagt, det är SMÅTT!

...men nytt och fräscht! Men inte så påkostat heller..., enklaste möjligaste lösnngar, kanske därför det heter boklok?

• Squeezetoy

Har inte själv varit och kollat i någon boklok-lägenhet, men en kompis har varit på visning för några lägenheter som skulle säljas. Det hon sa var att mycket var fusk-byggt. Så därför har de aldrig ens budat på någon av dessa lägenheter, så så är läget i Östersund iaf. Just därför har många velat sälja sina boklok där.

Om det är dyrt eller inte beror ju på hur prisläget i övrigt är i stan, för vad jag förstår så har de mer eller mindre samma priser i hela landet.
    Det är ju ett kompakt boende, och en 4:a på 74 kvm är ju inte så stort, men om jag förstått rättr så ska lägenheterna vara gjorda så att en fyra enkelt ska kunna bli en 3:a om man hellre vill det, och kunna bli en 4 igen.

• phea
    Jag förstår INTE var du fått priset ca 580.000 kr ifrån?

Citerar från hemsidan:
    (http://www.boklok.com/mambo/index.php?option=com_content&task=view&id=87&Itemid=77)
    "Priset för Villa BoKlok är från 1 750 000 kronor i grundutförandet. Lokala förhållanden och markpris gör att priset varierar något. Tillvalspaketen kommer tillsammans att kosta från 100 000 kronor."
    Slutcitat!

Det är ju verkligen sviiiindyrt!!!!
    Nilla, stolt mamma till ♥ Benjamin, Änglatvillingarna och Ellioth ♥
  • phea
    phea skrev 2006-03-20 15:00:36 följande:
    Jag förstår INTE var du fått priset ca 580.000 kr ifrån?Citerar från hemsidan:(www.boklok.com/mambo/index.php)"Priset för Villa BoKlok är från 1 750 000 kronor i grundutförandet. Lokala förhållanden och markpris gör att priset varierar något. Tillvalspaketen kommer tillsammans att kosta från 100 000 kronor."Slutcitat!Det är ju verkligen sviiiindyrt!!!! Nilla, stolt mamma till ♥ Benjamin, Änglatvillingarna och Ellioth ♥
    Ahh villa 1750000 kr
    Lägenhet 580000 kr

*sorry*
    Nilla, stolt mamma till ♥ Benjamin, Änglatvillingarna och Ellioth ♥
  • Mollie

Squeezetoy, den uppfattningen är jag åxå av, mycket fuskbygge..., har sett en hel del i kompisens lägenhet... Tyvärr...

Svar på tråden Boklok!!!