• Anonym (S)

Ger Voxra alltid ångest?

Äter sertralin ( ssri ) mot ångest å depp.

Tänkte ev lägga till Voxra för mer energi, motivation mm men hört så mkt negativt om den bla att den kan ge ökad ångest... och eftersom jag har problem med ångest blir jag lite orolig. Ska jag helt avstå Voxra?

Vad är era erfarenheter av den medicinen?

Har ni fått ökad ångest? Andra positiva/negativa upplevelser?

• Svar på tråden Ger Voxra alltid ångest?
  • Anonym (JJ)

Voxra har varit så mycket bättre för mig än alla SSRI jag testat. Minns inte att det gav någon ångest, utan att tyngden som depressoonen orsakar lättade enormt.

Depression/ångest kan ju orsakas av lite olika obalanser och som jag förstått så går SSRI på seratoninreceptorerna, medans Voxra går på Dopamin och Noradrenalin -receptorerna.

• Anonym (S)
    Hoothoot skrev 2020-06-26 22:22:26 följande:

Voxra är det enda som dämpat min ångest.

Driver du med mig??

Alla varnar mig för att Voxra kan förvärra min ångest osv... så vågar inte prova den :(

Hur får den dig att känna? På vilket sätt dämpar den din ångest? Hjälper den mot depp?
  • Anonym (S)
    Anonym (JJ) skrev 2020-06-26 22:34:39 följande:

Voxra har varit så mycket bättre för mig än alla SSRI jag testat. Minns inte att det gav någon ångest, utan att tyngden som depressoonen orsakar lättade enormt.

Depression/ångest kan ju orsakas av lite olika obalanser och som jag förstått så går SSRI på seratoninreceptorerna, medans Voxra går på Dopamin och Noradrenalin -receptorerna.

Jag har typ testat alla ssri och får massa biverkningar/känner mig konstig på nåt sätt... låg dos serttalin är det enda som funkat ok.

Hur har voxran fått dig att må bättre? Vill du specificera lite mer detaljerat?
  • Anonym (R)

Jag har ätit den över 2 månader och har inte märkt någon direkt ökning. Eller ja lite men då har jag lagt till stressiga saker och dricker ärligt talat för mycket energidryck. Inte något ökning som inte går att hantera.

Har inte märkt någon direkt energi heller... Min vän som är mer insatt har nämnt att den funkar bra på henne samt många andra som hon känner. Hör mest bra om Voxra själv också.

• Anonym (JJ)
    Anonym (S) skrev 2020-06-26 22:37:23 följande:

Jag har typ testat alla ssri och får massa biverkningar/känner mig konstig på nåt sätt... låg dos serttalin är det enda som funkat ok.

Hur har voxran fått dig att må bättre? Vill du specificera lite mer detaljerat?

Innan voxran var allt en jävla deg! Jag var aldrig utvilad, sov massor, kroppen var tung som att gravitationen var 10 ggr starkare. Kunde inte fokusera, tänka klart en tanke, minnas etc etc. Ångesten låg som en matta över hela tillvaron, inga attacker eller så utan bara ett ständigt gnagande. Med voxran lättade alla de symtomen och då blev det lättare att göra de där sakerna som en vet att en mår bättre av. Det blev inte samma kamp att ta sig för saker. Min hjärna blev klarare och gravitationen kändes normal igen.

Tar den inte längre då det inte behövs, men hamnar jag där igen skulle jag inte tveka.

Var det alls begripligt? Svårt att sätta ord på..
  • HannahHorvath

Jag stod på Voxra förra sommaren. Älskade det i början. Blev mer energisk och fick mindre sug på mat (överviktig). Kände mig väldigt hoppfull. I slutet av sommaren var jag arg på hela världen och på vippen att be vänner att dra åt helvete osv.. Då la jag ner den.

(Har ångest, utmattning och depression.)

• HannahHorvath
    Anonym (JJ) skrev 2020-06-26 23:36:28 följande:

Innan voxran var allt en jävla deg! Jag var aldrig utvilad, sov massor, kroppen var tung som att gravitationen var 10 ggr starkare. Kunde inte fokusera, tänka klart en tanke, minnas etc etc. Ångesten låg som en matta över hela tillvaron, inga attacker eller så utan bara ett ständigt gnagande. Med voxran lättade alla de symtomen och då blev det lättare att göra de där sakerna som en vet att en mår bättre av. Det blev inte samma kamp att ta sig för saker. Min hjärna blev klarare och gravitationen kändes normal igen.

Tar den inte längre då det inte behövs, men hamnar jag där igen skulle jag inte tveka.

Känner igen mig i det du skriver. Hjärnan klarare, allt lättare. Väl beskrivet!
  • Anonym (S)
    Anonym (JJ) skrev 2020-06-26 23:36:28 följande:

Väldigt begripligt, tack för svar :)
  • Anonym (f)
    HannahHorvath skrev 2020-06-27 00:06:05 följande:

Jag stod på Voxra förra sommaren. Älskade det i början. Blev mer energisk och fick mindre sug på mat (överviktig). Kände mig väldigt hoppfull. I slutet av sommaren var jag arg på hela världen och på vippen att be vänner att dra åt helvete osv.. Då la jag ner den.

(Har ångest, utmattning och depression.)

Ja, så var det även för mig, blev dessutom lite smått paranoid på slutet. Men den är lätt att sluta med i alla fall.
Svar på tråden Ger Voxra alltid ångest?