• Universitetdistans

    Hjälp ?!?

    Jag arbetar som barnskötare heltid och har ni sökt mig in på förskolelärare utbildning distans heltid.

    Kan jag då arbeta en hel arbetsdag och sedan komma hem och studera min utbildning och lämna in uppgifterna på kvällstid? Eller är det bestämda tider under dagen som man måste vara tillgänglig ?

    Andra frågan är vad hela förskolelärare programmet kostat för kanske er? Om någon av er studerat och vet vad ni efter allt studerande landade i för siffra? Annars kanske någon annan vet?

    Min dröm är ju att kunna arbeta heltid iallafall i början och sedan efter jobbet kunna studera utbildningen via datorn och blir det för mycket får jag gå ner i arbetstid.

    Hoppas ni har svaren för Google hade det inte ;)

  • Svar på tråden Hjälp ?!?
  • Anonym (Tips från coachen)

    Det borde stå i beskrivningen av utbildningen om det finns obligatoriska träffar irl. I så fall ska du så klart finnas på plats. Jag kan nästan garantera att du måste vara på plats vissa dagar pga seminarier, föreläsningar osv. Sedan ingår även praktik så då måste du ta ledigt flera veckor för det också.

  • Anonym (Annika)

    Vad menar du med frågan om vad det kostade? Utbildningen är ju gratis. Kurslitteratur kan kosta en del, om man inte kan låna, eller få sin chef att sponsra. (värt ett försök!)

    Kolla om det är webbseminarier och liknande, vilka dagar, osv. Det är nog många som tänker jobba samtidigt, så de är nog vana vid frågan. Att jobba heltid samtidigt låter tufft, men det beror på hur du är som person, och hur din vardag är. Har du barn? Sambo/man som kan ta allt hemarbete?

Svar på tråden Hjälp ?!?