• Tellis93

    Bugaboo fox eller Britax Smile

    Hej,
    Jag väntar mitt första barn och det är börjar bli dags att köpa en barnvagn. Vi har redan varit i butik flera gånger och klämt och känt på olika modeller. Valet står just nu mellan Bugaboo fox 2 eller  Britax Smile III. 

    Jag hoppas få lite hjälp att bestämma mig vilken vagn vi ska köpa genom att jämföra nackdelar med de olika vagnarna. Med det sagt är det så klart inte förbjudet att nämna fördelar. Jag vet också att vagnarna är ganska nya på marknaden så ni som har Bugaboo fox och/eller Britax smile II får också gärna svara. 

    Vilka nackdelar har ni upplevt med de olika vagnarna? Vilka förbättringar önskar ni? När ni själva skulle köpa barnvagn, valde ni bort Bugaboo eller Britax? Varför i sådant fall?

    Tack på förhand.
  • Svar på tråden Bugaboo fox eller Britax Smile
  • Anonym (Bugaboo Fox)
    Tellis93 skrev 2020-06-27 14:01:57 följande:

    Hej,Jag väntar mitt första barn och det är börjar bli dags att köpa en barnvagn. Vi har redan varit i butik flera gånger och klämt och känt på olika modeller. Valet står just nu mellan Bugaboo fox 2 eller  Britax Smile III. Jag hoppas få lite hjälp att bestämma mig vilken vagn vi ska köpa genom att jämföra nackdelar med de olika vagnarna. Med det sagt är det så klart inte förbjudet att nämna fördelar. Jag vet också att vagnarna är ganska nya på marknaden så ni som har Bugaboo fox och/eller Britax smile II får också gärna svara. Vilka nackdelar har ni upplevt med de olika vagnarna? Vilka förbättringar önskar ni? När ni själva skulle köpa barnvagn, valde ni bort Bugaboo eller Britax? Varför i sådant fall?Tack på förhand.


    Vi har en Bugaboo Fox. Vi bytte till den från en Bugaboo Donkey. Vi har en treåring och en niomånaders bebis. Jag har ingen erfarenhet av Britax Smile mer än det jag känt i butik, men vi är jättenöjda med Foxen. Jag har inga klagomål alls på vagnen faktiskt. Vi har haft den i fem månader nu och den har hållit väldigt bra so far. Tyget ser fräscht ut, inget skav på (fusk)läderbygeln i sittdelen trots att vår lille kille sitter och gnager på den hela tiden. Jag tycker att fördelarna med vagnen främst är att den är så jäkla lättkörd, lätt att svänga och rullar bra. Den är också liten när man fäller ihop den och ganska lätt. Vi har tidigare haft en Britax Smile, Bugaboo Buffalo och Donkeyn. Jag är mest nöjd med Bugaboo Fox av de vagnar vi haft. Varukorgen är stor, liggdelen och sittdelen rymliga. Barnet ligger bra i den. Jag tycker om Bugaboos kvalitetskänsla. De känns lite mer påkostade i jämförelse med exempelvis Britax upplever jag. Men det är ju en smaksak..
  • Anonym (Britax)

    Jag har en britax ll som jag är nöjd med, liten och smidig, hög och bra höjd på handtaget. Enda naktdelarna har varit att man inte kan ta av och tvätta klädseln på sittdelen, tror dock man kan det med trean?

    Sedan sitter suffletten ihop med ryggen, har många fördelar men det är svårt att fästa åkpåsen på vintern. Men det är som sagt tvåan.

    I stort mycket vagn för pengarna.

Svar på tråden Bugaboo fox eller Britax Smile