• Sanjaja

    Ni med 3 barn!

    Ni som har 3 barn! Hur ser familjen ut? Har ni pojkar el flickor? Vilken ålder? Samt vilka barn går bäst ihop?

  • Svar på tråden Ni med 3 barn!
  • Anonym (Zoe)

    Har tre flickor

    2 år, 5 år och 8 år, alla går fint ihop :)

  • Anonym (Q)

    Pojke-pojke-flicka 10, 7 och 3 år. De funkar bra ihop, men man märker att det är mellankillen som håller ihop dem och som gör att alla åldrar kan leka ihop. Han överbrygger liksom avståndet mellan äldsta och yngsta.

    De tjafsar och retas en hel del, men aldrig att de faktiskt slåss, och de har även otroligt mycket kul ihop. Lillasyster får hänga med i vilda lekar och på äventyr, och de är måna om att hon har de bra och hänger med. Lillasyster kunde tidigt sitta och lyssna på långa böcker så vi kan läsa för alla på en gång och det är min favoritstund när de ligger i en hög som hundvalpar, för att lyssna på godnattsaga.

    Vad som inte funkar är mer tävlingsinriktade lekar och sport eftersom de alla fortfarande vill vinna, samtidigt som det är så pass stor skillnad i storlek. Det blir bara gråt och sammanbrott om en vuxen inte är med och styr upp precis hela tiden.

  • syntharen

    Pojke 10 år, pojke snart 4 år och flicka snart 1,5 år. Pojkarna kan leka tillsammans men det blir en hel del bråk. 4 åringen vill ha det 1 åringen leker med och tvärt om. Så mycket bråk där också. Tror och hoppas att alla 3 kan bättre ihop när dom två små är lite äldre. Dom irriterar nog 10-åringen en del

  • Anonym (Triss)

    Jag har tre flickor som nu är 11, 12 och 15 år. Alla tre funkar bra ihop, de hänger alla tre ibland och ibland bara två av dem i olika konstellationer. De två yngsta är dock bästa vänner och gör precis allt ihop!!!

    De umgås väldigt bra men de retar också gallfeber på varandra ganska ofta, precis som det ska vara antar jag :)

  • Anonym (trebarnsmor)

    Vi har en dotter som är 13 år och så tvillingflickor på snart 3 år. Alla barnen går bra ihop, men på olika sätt. Tvillingarna är verkligen tvillingar och håller ihop genom allt. Stora älskar att vara med tvillingarna eftersom att hon får de goda bitarna av att ha syskon. Dvs myset, leken, att bli beundrad. Men eftersom att det är så stor åldersskillnad slipper hon konkurrerande, bråk, intriger, tävlande etc.

  • Angel in sight

    Våra barn är flicka 13, flicka 10 och pojke 3.

    Tjejerna har nästan alltid lekt otroligt bra med varandra. Börjar ju ändras lite nu när äldsta blivit mer och mer tonårs-aktig i humöret och inte uppskattar samma saker som 10-åringen.

    Innan det blev mycket tonårs-humör så var äldsta den som gick bäst ihop med yngsta. Nu när hennes tålamod tryter en del så funkar mellan-dottern bäst med lillebror. Tidigare har mellan-dottern och lillebror krockat mycket då mellan-dottern varit minst så länge så hade hon svårt för lillebror i början men det går bättre nu.

  • fjanten

    Pojke 4,5 år

    Flicka 3,5 år

    Pojke 0,5 år

    Bebis i magen

    De äldre barnen är bästisar, inte så konstigt när de är så nära i ålder tänker jag. Som jag och min bror Yngsta är så liten än, han kryper mest efter sina storasyskon (som ofta vill leka med honom). Gissar att trean och fyran kommer ha ungefär samma relation som de äldre pseudotvillingarna inom några år.

Svar på tråden Ni med 3 barn!