• P0MP0M

    Bakflyttad vid RUL, när födde du?

    Förstår att BF som räknas fram genom RUL inte ger ett exakt svar utan +-2 veckor. Blev ändå förvånad att jag bakdaterades (alltså tidigarelagd) så mycket som 12 dagar denna graviditet. Har exakt 28 dar i cykeln, alltid haft, och hade bara sex en gång (5 dgr efter ÄL) på hela månaden, precis samma situation som senaste graviditeten. Förra graviditeten sa RUL samma datum som mig, den här gången bakdaterades jag alltså 12 dagar. Sist gick jag över 12 dagar så nu lär jag ju verkligen gå tiden ut och behöva sättas igång vilket jag verkligen inte vill.

    Ni som känt er säkra och sedan vid RUL blivit tidigareberäknade- hur gick det för er?

  • Svar på tråden Bakflyttad vid RUL, när födde du?
  • Anonym (Ta diskussionen)

    Jag skulle försöka strida redan nu om jag var du. Förstår jag rätt att du riskerar att alltså gå över tiden 14 plus 12 dagar? Alltså 26? Berätta om din oro för barnmorskan, om du nu är orolig och försök få

    Till att du blir igångsatt enligt ditt ägglossningsdatum.

  • P0MP0M

    Tvärtom så är datum flyttat bakåt alltså 12 dagar tidigare än enligt egen beräkning. Så istället för 26/7 så har jag fått 14/7. Jag anar ju att jag går över likt förra gången, men denna gång blir jag nog då igångsatt runt mitt egna uträknade BF, men vill verkligen inte bli igångsatt pga rädsla att det blir utdraget förlossningsförlopp för att bebis/kropp inte är redo.

    Ursäkta om det är svårförståeligt!

  • Anonym (Ta diskussionen)
    P0MP0M skrev 2020-06-28 14:19:51 följande:

    Tvärtom så är datum flyttat bakåt alltså 12 dagar tidigare än enligt egen beräkning. Så istället för 26/7 så har jag fått 14/7. Jag anar ju att jag går över likt förra gången, men denna gång blir jag nog då igångsatt runt mitt egna uträknade BF, men vill verkligen inte bli igångsatt pga rädsla att det blir utdraget förlossningsförlopp för att bebis/kropp inte är redo.

    Ursäkta om det är svårförståeligt!


    Aha. Då är det helt enkelt det du får försöka bråka om. Hävda att du inte vill bli igångsatt så tidigt och kräva täta koller så att allt ser bra ut
  • Anonym (Gravid efter ÄL)

    Din ägglossning måste ha varit senare än du trodde, för 5 dagar EFTER ÄL kan du ju inte bli gravid?

  • JoemisoL

    Med bebis 1 blev jag flyttad tillbaka till en vecka vid RUL i v 17-18. Gick 5 dagar över sett till det nya datumet, men 12 dagar över sett till det första datumet. Till saken hör att jag vet att bebisen bakades den 17 el 18 en viss månad. Men enligt nya datumet skulle bebisen alltså blivit till den 24. Vet såklart att spermier kan överleva några dagar innan befruktning sker men då vi dessutom körde med avbrutet samlag så var det inte heller så sannolikt :)

    Bebis 2 som var planerad och jag också vet när tillverkades flyttades jag inte och blev igångsatt BF+8.

Svar på tråden Bakflyttad vid RUL, när födde du?