• Sun 28 Jun 2020 17:09
    241 visningar
    6 svar
    6
    241

    Orolig över positivt test

    Hej på er!

    Mellan den 11-18 juni hade jag mens. Nu den 26:e juni började jag blöda igen. Jag har i vanliga fall en regelbunden cykel så jag tyckte det vara konstigt. Idag (den 28:e juni) tog jag ett graviditetstest som visade positivt. Med 2 missfall i bagaget tror jag nu det värsta, men är det möjligt att det kan vara en nidblödning? Tänkte då jag inte är i mer än v.3 (2+3) enligt beräkningarna. Förväntar mig missfall men en liten del av mig hoppas ju ???? någon som varit med om samma?

    Blödningen varierar i mängd, men mestadels sparsam.

  • Svar på tråden Orolig över positivt test
  • Sun 28 Jun 2020 17:42
    #1

    Du kan omöjligt ha hunnit bli gravid denna cykel och redan fått plus. Du måste varit gravid redan förra cykeln. Tyvärr går det inte säga om det är en ofarlig blödning eller början på missfall. Det som talar mot missfall är att det är mycket ovanligt med tre missfall- det drabbar bara ca 3% av alla gravida. Du får avvakta och se och gärna boka ett VUL så får du veta.

  • Sun 28 Jun 2020 17:46
    #2

    Tog nyss ett digitalt test med veckoindikator som visade 2-3 (befruktad för ca 2-3 veckor sedan) alltså innan min förra mens? Dessvärre tycker jag att blödningen börja likna mina förra missfall lite väl nu..

  • Sun 28 Jun 2020 17:53
    #3
    Linafs skrev 2020-06-28 17:46:15 följande:
    Tog nyss ett digitalt test med veckoindikator som visade 2-3 (befruktad för ca 2-3 veckor sedan) alltså innan min förra mens? Dessvärre tycker jag att blödningen börja likna mina förra missfall lite väl nu..
    Ja, du blev gravid före förra "mensen". Som alltså inte var mens. Jag beklagar om det verkligen är missfall igen. I så fall har du rätt till en utredning.
  • Anonym (Test)
    Sun 28 Jun 2020 17:56
    #4
    Linafs skrev 2020-06-28 17:09:48 följande:

    Hej på er!

    Mellan den 11-18 juni hade jag mens. Nu den 26:e juni började jag blöda igen. Jag har i vanliga fall en regelbunden cykel så jag tyckte det vara konstigt. Idag (den 28:e juni) tog jag ett graviditetstest som visade positivt. Med 2 missfall i bagaget tror jag nu det värsta, men är det möjligt att det kan vara en nidblödning? Tänkte då jag inte är i mer än v.3 (2+3) enligt beräkningarna. Förväntar mig missfall men en liten del av mig hoppas ju ???? någon som varit med om samma?

    Blödningen varierar i mängd, men mestadels sparsam.


    Ovan skrev uttömmande, är du gravid så är det från förra mensen dvs då är du typ vecka 10 nu. Jag skulle genast kontakta mvc för att få VUL och fastställa hur långt graviditeten är, om du vill göra KUB-test osv ska det ske v11-14 osv. Blödningar är inte ovanliga även då allt går bra. Hoppas allt går bra!:)
  • Anonym (Test)
    Sun 28 Jun 2020 18:00
    #5
    Linafs skrev 2020-06-28 17:46:15 följande:

    Tog nyss ett digitalt test med veckoindikator som visade 2-3 (befruktad för ca 2-3 veckor sedan) alltså innan min förra mens? Dessvärre tycker jag att blödningen börja likna mina förra missfall lite väl nu..


    Jag fick ?gravid 3+? i vecka 5 då graviditeten redan avstannat. Testen kan vara positiva tom. ett par månader efter eventuellt missfall. Och Clearblues veckovisare är inte så exakt. Men gravid är du/har varit. Fixa ett VUL så snart som möjligt för att få se vad som är på gång och hur det är med embryot! Inga test kan egentligen säg så mycket just nu, annat än att du har Hcg i blodet och är eller har varit gravid inom ett par månader bakåt. Lycka till!:)
  • Mon 29 Jun 2020 09:46
    #6

    Kontaktade bm, fick det vanliga rådet att avvakta och ta ett nytt test om 4 veckor. Där var den semesterfriden förstörd :( men är relativt säker på att det är missfall igen då blödningen tilltagit. Utredningar hade de inte tid med förrän till hösten sa dem.

Svar på tråden Orolig över positivt test