• Anonym (Ts)
    Sun 28 Jun 2020 18:21
    433 visningar
    3 svar
    3
    433

    Vad gör ni när de kommer hem?

    När era bonusbarn kommer från den andra föräldern. Vad gör ni då? Umgås ni, gör ni något ihop eller är de bara på sina rum? De är 12 och 14 år.

  • Svar på tråden Vad gör ni när de kommer hem?
  • Sun 28 Jun 2020 18:49
    #1

    Nu pratar jag inte om bonusbarn, utan mina egna i den åldern. När de kommer från sin pappa brukar vi äta, sedan vill de mest ha lugn och ro kvällen de kommer.

    Andra kvällar får de alltid stänga av mobilerna en stund och så gör vi något tillsammans. Typ ser ett avsnitt impractical jokers och fikar. Ibland får jag dem spela lite kort eller något brädspel. De tycker ju att det är roligt när vi väl börjar.

    Nu på lovet, så får de inte sitta hela dagarna med sina mobiler, utan de måste ut och röra på sig varje dag. Är de inte med kompisar, så får de göra vad små syskonen och jag gör. Senaste dagarna har de badat med oss, men gått hem tidigare ibland.

    Låter lite sorgligt med barn som stänger in sig. Jag tror att man måste hitta en balans. Visst får de sitta lite, men de får allt umgås lite vanligt också.

  • Sun 28 Jun 2020 18:53
    #2

    Vi pratar, fikar, hittar på något tillsammans. Ofta var en eller flera kompisar med, vi umgicks helt enkelt hela familjen eftersom vi saknat varandra.

  • Anonym (?)
    Mon 29 Jun 2020 18:11
    #3

    Min mans dotter är på sitt rum ca 23 timmar om dygnet. Så när hon kommer hem går hon in på sitt rum.

Svar på tråden Vad gör ni när de kommer hem?