• Sun 28 Jun 2020 19:24
    1629 visningar
    6 svar
    6
    1629

    Graviditetskollen ägglossningstest

    Ni som använder dessa, hur brukar de se ut när de är positiva?

    Jag har fått svaga svaga streck i några dagar nu. Tog mitt sista idag. Har beställt nya, men de kommer inte hinna komma till imorgon.

    Så tror ni jag missar min peak imorgon, eller idag?

  • Svar på tråden Graviditetskollen ägglossningstest
  • Mon 29 Jun 2020 07:24
    #1

    Det kan komma en peak när som så det är svårt att säga.

    Så här såg mitt ut vid peak

  • Mon 29 Jun 2020 07:48
    #2
    Steeph skrev 2020-06-29 07:24:09 följande:

    Det kan komma en peak när som så det är svårt att säga.

    Så här såg mitt ut vid peak


    Perfekt. Tack. Nu vet jag hur de ser ut vid positivt :)
  • Mon 29 Jun 2020 07:55
    #3

    Det varierar ju lite från person till person och även mellan cykel och cykel, som jag förstått det som... Jag har en ganska plötslig stegring, brukar komma utan förvarning eller vad man ska säga. Ena dagen är det ett svagt-svagt streck, och dagen därpå är det tokpositivt (teststrecket är typ dubbelt så starkt) och sen någorlunda positivt dagen efter, sen är de svag-svaga igen. Sen kan man ju ha en mer långsam stegring där man ser ett par dagar i rad att testen blir starkare innan de vänder om. 
    Om jag skulle missa peaken för att jag inte kunnat testa (eller kanske testat på fel tid på dygnet) så brukar jag ändå räkna med att om testen varit starkare dagarna omkring så borde det vara någorlunda i närheten i alla fall, eftersom de är väldigt svaga alla andra dagar i cykeln. 

  • Mon 29 Jun 2020 08:02
    #4


    Så har mina sett ut
  • Mon 29 Jun 2020 08:35
    #5
    ellie86 skrev 2020-06-29 07:55:59 följande:

    Det varierar ju lite från person till person och även mellan cykel och cykel, som jag förstått det som... Jag har en ganska plötslig stegring, brukar komma utan förvarning eller vad man ska säga. Ena dagen är det ett svagt-svagt streck, och dagen därpå är det tokpositivt (teststrecket är typ dubbelt så starkt) och sen någorlunda positivt dagen efter, sen är de svag-svaga igen. Sen kan man ju ha en mer långsam stegring där man ser ett par dagar i rad att testen blir starkare innan de vänder om. 

    Om jag skulle missa peaken för att jag inte kunnat testa (eller kanske testat på fel tid på dygnet) så brukar jag ändå räkna med att om testen varit starkare dagarna omkring så borde det vara någorlunda i närheten i alla fall, eftersom de är väldigt svaga alla andra dagar i cykeln. 


    Ja jag har märkt att det skiljer mellan märken på testen med.

    Här är en tidigare månad innan min graviditet som jag just förlorat.



    Ser helt normalt ut liksom.

    Här är nu.



    Funderar på om jag missade peaken.

    Vi försöker alltså inte bli gravida just nu då kroppen behöver återhämta sig. Utan jag testar för att se när kroppen börjar balansera sig, men också för när jag bör förvänta mig första mensen, så det inte blir en troligt överraskning på semestern. :)
  • Mon 29 Jun 2020 09:29
    #6
    PelloBello skrev 2020-06-29 07:48:30 följande:

    Perfekt. Tack. Nu vet jag hur de ser ut vid positivt :)


    Det var det lilla. Beklagar graviditeten du förlorat. Jag förlorade min i februari. Lycka till med allt
Svar på tråden Graviditetskollen ägglossningstest