• Anonym (TS)
    Tue 30 Jun 2020 01:51
    1621 visningar
    0 svar
    0
    1621

    Kraftig överdosering av Elvanse

    Ambulansen kom och besökte mig idag för flickvännen reagerade på hur jag krampade och skakade och åkte delvis in och ur medvetande.

    Jag trodde mitt huvud skulle explodera, spänningen runt huvudet blev mer och mer intensivt,var 100% på att jag får en blödning, hela kroppen spände och gjorde rejält ont, bröstet kändes som det vreds inåt.

    Mitt hjärta slog så fort att det kunde stanna närsomhelst kändes det som.

    Ambulansen kom runt kl 4 på dagen, jag hade puls på 150 och tryck 175/100 liggandes i ambulansen.

    Ambulansen försökte tvinga med mig till sjukhuset men jag ville inte, kanske dumt val av mig nu i efterhand med tanke på hur jag mår.. därför jag skriver.

    Jag svalde några betablockerande innan ambulansen kom och jag visste att dom skulle verka.. därför ville jag inte följa med.

    Det jag upplever just nu är:

    Synförändringar, blinkar framför ögonen.

    Hallucinationer, min blomma hemma fladdrar utan vind, gardinerna oxå.

    Svettas och fryser vartannat

    Huden är het och bränner, rödflammig.

    Konstigt känsel

    Stickningar

    Mina händer lyder mig inte till 100%, dvs lite fumlig.

    Mina armar spänner och bränner och gör ont, känner mig svag i fingrarna

    Yrsel attacker med tinnitus

    Benen känns svaga, konstig känsel och ostadig

    Andning varierande bra och jobbig

    Allmänna spänningar i kroppen, ryckningar

    Huvudet spänner, spänner mer nu när jag ligger.

    Just mina armar oroar jag mig lite över då dom känns bly tung, svider och bränner och gör ont ut i fingrarna.

    Hjärtat känns bra ett tag, sen kan det kännas jobbigt ett tag med svettning.

    När ska detta gå över?

    Jag tog 10st 70mg Elvanse pga att jag mådde dåligt, traumatisk händelse fick mig att agera så.

    Har Elvanse , antidepressiva och lamottigin som läkemedel.

    Postar denna tråd på 2 olika ställen för jag vet ej var jag ska sätta den, mod får ta bort ena.

Svar på tråden Kraftig överdosering av Elvanse