• Fitnessone

    CHEATDAY

    Hej!
    Nu är de såhär att jag har gått på en strikt diet i 4 månaders tid, har gått ner 30 kg.
    Väger nu 52kg.
    Dagligt ligger jag på 480 kalorier, överstrider aldrig dessa.
    Nu till min fråga, om jag skulle ta en fuskdag att äta vad jag vill, och lägga mig garanterat över 2000 kcal.
    Hade detta påverkat min ketos? Min svält?
    Hade jag då gått upp i vikt under en dag?
    Hur påverkar detta min dagliga diet?

  • Svar på tråden CHEATDAY
  • Anonym (Ugglan)

    Jag tror inte att någon läkare hade ropat hurra direkt om du berättade det där.

    Var rädd om dig, för inre organ kan ta skada av extremdieter och man kan få brist på näringsämnen som märks först senare.

  • Fitnessone

    Nej, det gör nog ingen, men jag mår bra kroppsligt hittills,

    Är nog så van över det jag gör för har gjort det så lång tid.

    Man blir ju galen när man ser vilka resultat man har fått så vill absolut inte gå upp något.

    Det svåra är inte att gå ner i vikt det svåra är att bygga upp sin livsstil på det. Så därför skrämmer sånt här mig.

  • Fitnessone

    Ja, de har också slagit min tanke, men man känner ju att om man ändå ska äta onyttigt varför inte lite extra då.

    Undrar mest vad som händer i kroppen när man väl gör det när man lever på ett så litet kaloriintag.

  • KittyK80

    Ja, du lär ju gå ur ketos på 2000 kalorier. Tror inte du går upp på en dag, men det kan se ut så på vägen, då kroppen lägger på sig vätska igen. Är det inte bättre att du försöker äta lite mer varje dag istället för att ha cheat day? Du måste ju som du själv säger hitta en balans nu.

  • Anonym (Kåre)
    Fitnessone skrev 2020-07-01 00:05:32 följande:

    Nej, det gör nog ingen, men jag mår bra kroppsligt hittills,

    Är nog så van över det jag gör för har gjort det så lång tid.

    Man blir ju galen när man ser vilka resultat man har fått så vill absolut inte gå upp något.

    Det svåra är inte att gå ner i vikt det svåra är att bygga upp sin livsstil på det. Så därför skrämmer sånt här mig.


    Hur ska du kunna upprätthålla en vettig livsstil på 480 kalorier om dagen? Fem, tio, femton, tjugo år framåt? 4 månader är ingen lång tid. Om du svälter dig själv, vad tror du kommer hända när du börjar närma dig något slags normalt ätande? 
  • Fitnessone

    Dessa 480 kalorier jag äter dagligen är ju endast för att jag ska gå ner i vikt, när jag är klar med min viktresa får man ju bygga upp det sakta och stabilt.

    Jag är mest orolig och nyfiken över vad som händer när man väll ha en chockerande dag för kroppen.

    Kan ju inte bli JojoBantning för en dag?

    Vätska förstår jag att man samlar på sig men efter 2 veckor är det borta igen.

Svar på tråden CHEATDAY