• Anonym (nils)

    Sjuk tillvaro

    för ca 2 år sedan tog jag beslutet att jag ville separera från min sambo, hon har sedan dess vägrat flytta ut ur lägenheten vilket är minst sagt påfrestande, vi har oxå en son på 5 år mitt i det hela.
    Jag har börjat träffa vänner och har gått vidare, men är inte lätt då jag på en nåder får vara borta hemifrån ca 12 timmar annars orkar hon inte mm och jag får lösa barnvakt själv i så fall. Jag inser att detta inte hade inträffat om vi hade bott på separata boenden och haft varannan vecka med sonen.
    Inser att jag håller på att bli galen att be om lov för att träffa vänner ibland, åka iväg över natten mm

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-06-30 18:45
    En fråga vad händer om jag bryter mot dessa tider som min ex sambo har satt upp, är ju inte så att hon har mycket annat på agendan, frågar jag så är det mycket men hon blir mest hemmavid trots detta.

  • Svar på tråden Sjuk tillvaro
  • Anonym (EM)

    Varför flyttar inte du då?

    Låter verkligen sjukt. 

  • Anonym (Hedvig)

    Din första prioritet måste vara att leta upp ett eget boende som passar dig och ditt barn. Därefter måste du få till ett umgängesavtal med fixa dagar/tider.

    Vad som händer om du bryter mot de tider hon satt upp? Ingenting, mer än att hon bråkar och blir ledsen och det kanske går ut över barnet, men det finns inget som reglerar hennes krav, hon kan sätta vilka krav hon vill och du behöver inte bry dig ett skvatt, men du måste ju se till att det inte går ut över barnet (att någon hämtar det på förskolan etc).
    Nej ts, du måste hitta ett eget boende, för annars kommer du fortsätta att vara "beroende" av hennes välvilja.

Svar på tråden Sjuk tillvaro