• Loca

    HCG i blodet negativt, positiv 3+ veckor på graviditetstest

    Jag har gjort många gravtester som visat positivt. Var hos gyn och gjorde ett vul och där såg man inget foster. Läkaren sa att antingen så är du en vecka tidigare i graviditeten så att man inte kan se fostret ännu eller så har du fått ett missfall. Läkaren tog ett blodprov och det visade negativt. Men jag plussar hemma både på stickor och på digitalt test 3+ veckor gravid. Har gjort flera som visar samma. Tycker det är väldigt mystiskt och jag fick ingen förklaring till varför och kan inte släppa detta. Någon som varit med om liknande eller har en förklaring till cad det kan bero på? ????

  • Svar på tråden HCG i blodet negativt, positiv 3+ veckor på graviditetstest
  • Anonym (53)

    Tror nog bara du kan avvakta o se om du kommer få bebis eller inte, borde bokas in nåt mer vul känner jag.

  • Anonym (Omöjligt)

    Hur har det gått för dig? Blodprovet måste visat fel om du fått positivt hemma på digitala, hcg går först ut i blodet och SEN ut i urinen så det är omöjligt att blodprovet skulle visa negativt för graviditet (det krävs över 2700 i hcg för att ett digitalt ska ge "gravid 3+".

    Gå till en annan läkare isåfall. Ta med egna tester, det har jag gjort när läkare inte trott på mig.

Svar på tråden HCG i blodet negativt, positiv 3+ veckor på graviditetstest