• Linafs

    Symptom ökar trots missfall?

    Hej igen!

    För ungefär en vecka sedan började jag blöda (var då i v.5) och antog direkt att det var missfall. Detta då det enda jag haft är missfall, detta är mitt tredje inom loppet på nio månader. Nu tycker jag dock att mitt illamående har ökat, och mår illa mest helatiden. Borde inte symptomen istället börja avta? Vet att dem kan hänga kvar ett långt tag efter men inte varit med om att de ökat.

  • Svar på tråden Symptom ökar trots missfall?
  • Pimpinellan

    Hur mycket blödde du då? Man kan ju faktiskt blöda ganska mycket och det ändå inte är missfall. Mina symptom - de få jag haft före mina missfall- har försvunnit helt så fort jag börjat blöda rejält. Med första barnet blödde jag mycket v.7, det gick vägen ändå.

  • Linafs

    Blöder inte så mycket i bindan, utan har mest varit i samband med toalettbesök och på pappret. Det jag reagerat på är ju att det varit klumpar också. Och det brukar det vara vid missfall. Har dock inte känt de skarpa ?sammandragningarna? när allt ska ut som jag gjort de tidigare gångerna ???? mer värk i ländrygg. Blödningen varierar dock från dag till dag, ibland försvinner den en halv dag innan det börjar igen.

  • Linafs

    Fick ett vul igår, inget foster syntes till. Fick lämna blodprov också. Idag tog jag ett till test med veckoindikator och det visade sig att hormoner inte sänkts alls trots en veckas blödning. Symptomen är kvar. En barnmorska ringde även och sa att läkaren försökt få tag på mig, dem ville att jag skulle komma in i början på nästa vecka. Är orolig över vad blodprovet visat då de hörde av sig så snabbt inpå. Fick inte veta något nu. Känns så oklart alltihop

  • Anonym (T)

    Jag fick en störtblödning med smärta i v.6.

    Min BM beklagade missfallet och sa att det inte fanns något att göra. En vecka senare, fortsatt blödning, men illamåendet tog fart. Började då ana att det inte var något missfall... Idag är hon 8 år :)

  • Anonym (Ab)

    Var med om något liknande för ungefär en vecka sen, fick en kort blödning med lite klumpar när jag satt på toa, sen dagen efter kom det en brun klump. Jag var då i v.6 och tänkte jaha, missfall igen :(

    Jag ringde och bad om ultraljud och det gjordes denna vecka, vecka 7(enligt ultraljud var jag v6+3) och då såg vi foster med hjärtaktivitet. Blev riktigt förvånad!

    Denna vecka är jag RIKTIGT illamående och allmänt trött, så jag hoppas verkligen att det blir en bebis denna gång! Men som den pessimist jag är så vet jag också att ingenting är säkert, men man får ju vara glad att allt såg bra ut just nu i alla fall.

    Hoppas att det går bra för dig!

Svar på tråden Symptom ökar trots missfall?