• Anonym (Ts)

    Odd Mollykofta

    Vad tänker ni om en person som bär en odd mollykofta? Symboliserar den något för er?

  • Svar på tråden Odd Mollykofta
  • Anonym (R)

    Jag tänker att det är en typisk "handläggarkofta" (socialsekr, arbetsförmedlare, försäkring o dyl) eller något man kan se på tanter som arbetar i kläd- och glasögonbutiker.

  • Tihi

    Medelålders kvinna som vill vara lite poppig men att märket är lite ute nu. Tycker OM är fint ändå.

  • Lainie Kennedy

    Att bäraren inte vill vara basic men ändå är det

  • Excentriskan

    Tycker det finns så många olika modeller och färger på dem att man inte kan säga något specifikt som gäller generellt för märket. Då har jag mer åsikter om de som kollar in märken på kläder (dvs spanar efter de små lapparna eller loggorna som visar vem som gjort dem snarare än hur de ser ut.

    Jag bryr mig inte om vem som gjort plaggen jag bär, mer hur bekväma de är och sitter bra. Om tröjan kostar 150 eller 1500 kr kvittar. Kravet på hållbarhet vid dyrare tröjor är ju dock högre (vilket de inte alltid är även om de är dyrare).


    Förolämpningar är argument som används av folk som har fel
  • Physalis

    Det är ett av de få märkesplaggen jag känner igen. Jag har träffat ett gäng som bär dem. Jag tänker på en kvinna i +45 års åldern som tjänar + 35 000 kr/mån. Hon jobbar administrativt, kommunalt och har antagligen någon ledande position som hon jobbat sig upp till utan rätt utbildning för jobbet. Vid första anblick verkar hon vara en stark och självsäker kvinna som vill alla väl men egentligen är hon osäker och trycker ner andra för att hävda sig själv.

    Detta är generaliseringar utifrån människor jag mött.


    Korrekturläser som en kratta
Svar på tråden Odd Mollykofta