• Marmeladfrukt

    Yrkeshögskola: Nackademin eller Newton?

    Hej! Jag är antagen till systemutvecklare java på både Newton och Nackademin i Stockholm. Min fråga är vilken av skolorna som är bäst? Med avseende på undervisningskvalitet framför allt. Ni som har erfarenhet får gärna skriva några rader!

    Jag har egentligen gjort mitt val, men jag skulle vilja höra lite mer.

    Tack till alla som svarar!

  • Svar på tråden Yrkeshögskola: Nackademin eller Newton?
  • Anonym (Nackademin)

    Jag misstänker att det inte är så många som gått båda så det är ju svårt att jämföra... själv har jag gått på Nackademin och det var väldigt varierande kvalitet på lärarna. Ett par riktigt bra och ett par helt värdelösa. Men så är det förmodligen överallt, eftersom det är brist på IT-kompetens lite överallt så går nog de flesta hellre till andra arbetsplatser där det är bättre betalt. 

  • Marmeladfrukt

    Fast det verkar kul att vara lärare! Jag har dock ingen aning om vad lönen för en it-lärare på yrkeshögskola kan tjäna.

    Är du nöjd med utbildningen? Fick du det du behövde för att börja jobba?

  • Anonym (Nackademin)

    Jadå, det var inga problem att få jobb efteråt. Och kursinnehållet var jättebra, det var bara att man kan behöva ställa in sig på att en del kurser är mest självstudier ifall läraren inte kan så mycket.

    Min man är it-konsult och har ibland haft uppdrag som lärare på yrkeshögskolor och det är betydligt lägre timpenning där än på andra uppdrag, men han tycker det är kul att undervisa då och då. 

Svar på tråden Yrkeshögskola: Nackademin eller Newton?