• Anonym (Anony­mNiss)
    Wed 1 Jul 2020 22:25
    612 visningar
    5 svar
    5
    612

    Hjälpa mig för det rätta.

    Hej Allihopa. 


    Jag om min tjej har varit ihop i 2år, jag och hon har gjort slut 2ggr tidigare pga samma skäl som jag ska nämna nu. 


    Jag är en sån person som avskyr alkohol, jag dricker inte alkohol och jag sa sedan början till min tjej att regel nummer ett för att ha ett förhållande med mig, är att inte dricka alkohol. Inget påtvingat alls men hon gick på det. Vi är i 20års åldern, det handlar alltså inte om alkoholism alls. 


    Hon svek mig flera gånger pga hon säger till mig att hon är hos kompis/ eller är ute och äter middag med en kompis, och slutar med att hon dricker alkohol. Jag har förlåtit henne många gånger för det och vi har gjort slut för det men kommit tillbaka. Problemet är att hon lovar att inte göra det men ändå gör om det efter några månader och jag blir lika besviken varje gång för att hon aldrig håller det hon lovar. Det handlar inte om bara alkohol just nu, det handlar om att hon ljuger för mig och när jag kommer på henne så säger hon att det är läsk -.- 


    Efter dessa år tillsammans har jag märkt att vi har annorlunda planer i livet, vi har annorlunda tankar också gällande familj, utbildning, jobb osv. Vi är alltså på olika banor. 


    Vad hade ni gjort i min situation?? Gjort slut eller gett flera försök?


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-07-01 22:27
    Skrev fel: Jag gjorde slut pga samma skäl.
  • Svar på tråden Hjälpa mig för det rätta.
  • Wed 1 Jul 2020 22:30
    #1
    +2

    Varför bryr DU dig om HON dricker alkohol när hon är med sina vänner?

    Du väljer att inte dricka, hon väljer själv om hon vill det eller inte.

    Jag tycker hon borde göra slut med dig och det borde hon ha gjort för typ 2 år sen.

  • neverp­reggo
    Wed 1 Jul 2020 23:10
    #2
    +2

    Hon ljuger för att hon älskar dig.


    men om du inte kan klara av att hon dricker alkohol ibland och inte ens är på samma bana... nej, det känns inte som något som fungerar

  • Anonym (Anony­mNiss) Trådstartaren
    Wed 1 Jul 2020 23:23
    #3
    neverpreggo skrev 2020-07-01 23:10:59 följande:

    Hon ljuger för att hon älskar dig.


    men om du inte kan klara av att hon dricker alkohol ibland och inte ens är på samma bana... nej, det känns inte som något som fungerar


    tack för ditt svar
  • Thu 2 Jul 2020 02:21
    #4

    Varfor är du sån extremist? Hade du dåliga erfarenheter av just alkohol i uppväxten?

  • Tiffan­y
    Thu 2 Jul 2020 02:25
    #5

    Ni är i 20 års åldern. Väldigt normalt att dricka alkohol då med sina vänner ibland. Jag tror dessvärre inte att ni passar ihop om du är totalt antialkohol men att hon fortfarande ser det som en del av livet.. ni kanske kan komma fram till något som funkar för båda, annars ska ni nog gå skilda vägar..

Svar på tråden Hjälpa mig för det rätta.