• Thu 2 Jul 2020 09:18
    368 visningar
    1 svar
    1
    368

    Tatueringsfrågor

    Hej alla som har erfarenhet av tatueringar!

    Lite dumma frågor från en oerfaren.

    Kan man göra en svart tatuering eller blir det den där grönaktiga färgen som många tatueringar verkar ha?

    Jag älskar tatueringar som har väldigt tunna linjer. Funderar själv på en tatuering med blommor på armen, vill att den ska vara väldigt "skir" och tunn liksom. Snarare än grov. Vet inte hur jag ska förklara. Nackdelar med tunna linjer? Heter den stilen något särskilt? Hade varit enklare att leta inspo då :)

  • Svar på tråden Tatueringsfrågor
  • Thu 2 Jul 2020 11:09
    #1

    Den gröna färgen du tänker på är oftast hyfsat gamla tatueringar, dom nya färgerna blir inte gröna. Svart blir bara så svart som din hud tillåter, på vissa blir det mer mörkgrått. Mina blir väldigt svarta och håller sig svarta.

    Finns väl ingen direkt nackdel med tunna linjer men motivet måste vara tillräckligt stort och tatueraren duktig.

    Jag har en på handen som var väldigt tunna fina linjer när den var nygjord men det har visat sig att tatueraren körde för hårt och djupt så linjerna har flutit ut. Inte jättesnyggt plus att det har blivit ärrvävnad så tatueringen är upphöjd, man kan känna varje linje

    Vet inte riktigt om den stilen heter nåt särskilt men ett tips är att söka motiv+ställe+ tex feminine eller delicate

Svar på tråden Tatueringsfrågor