• benben99

    Jag minns inte saker jag gjort i början när jag dejtade min nuvarande tjej. Hjälp!

    Jag har snart varit tillsammans med min tjej i 5 månader. Men jag oroar mig över vad jag har gjort tidigare. Jag brukar ibland ha problem med att lita på mina minnen. Jag minns att under tiden i början när jag dejtade min tjej så hade jag andra tjejer jag skrev med samtidigt, vilket på sätt och vis ändå kan va okej för man är ju i ett stadie där man kollar vad man vill och vad den andra personen vill. Det jag är rädd för är hur lång tid det tog innan jag slutade ha kontakt med andra. Jag är rädd för att jag fortfarande ska ha varit i en situation där jag hade en relation eller kontakt med det andra tjejerna när det inte längre var okej. Jag är rädd att jag fortfarande hade kontakt och en relation till andra trotts att jag och min flickvän sagt att nu är det bara du och ja( även om vi inte hade blivit tillsammans än) och jag är rädd att jag också kanske hade en icke okej relation när vi också officiellt hade blivit tillsammans. Problemet är att jag tvivlar så på mina minnen så jag kan inte avgöra vad som är sant och vad som bara är min hjärna som försöker vara på den säkra sidan. Hade jag kunnat visa exakt för min flickvän nu hur det var så hade jag gjort det. Problemet är att jag vill berätta för henne hur det var och vara säker på att jag verkligen säger sanningen och inte säger fel eller lämnar något utanför så att hon tror fel eller ?för gott om mig? men samtidigt vill jag inte heller få henne att tro att det var värre än det var. Alltså, jag är orolig för att jag hade kontakt och relation till tjejer längre än den perioden som kan anses vara ?okej?. Hur ska jag göra??? Vill bara ställa allt till rätta och stå för de fel jag gjort

  • Svar på tråden Jag minns inte saker jag gjort i början när jag dejtade min nuvarande tjej. Hjälp!
  • Långbenopluto

    Du behöver söka läkarvård om du har så svåra minnesproblem gällande saker som hände för bara fem månader sedan.

    Eller stå upp för att du är ett icke-bra material att ha förhållande med, så hon själv får bestämma vad hon vill utsätta sig för.

  • benben99

    Jag har inte allvarliga minnesproblem. Det jag har problem med är att jag vill så gärna göra rätt och ha ett rent samvete så även om jag vid första tanken kan minnas någorlunda hur det var så kickar tvivlen in och jag frågar mig om det verkligen var så för att jag måste vara säker på hur det var

  • Långbenopluto
    benben99 skrev 2020-07-02 09:25:46 följande:
    Jag har inte allvarliga minnesproblem. Det jag har problem med är att jag vill så gärna göra rätt och ha ett rent samvete så även om jag vid första tanken kan minnas någorlunda hur det var så kickar tvivlen in och jag frågar mig om det verkligen var så för att jag måste vara säker på hur det var
    Det låter inte normalt alls, det har gått för kort tid för att det ska vara normalt att tänka så.

    Att ha såna tvivel efter kanske 10 år låter mer normalt....
  • benben99

    Jo jag vet, men nu är det så.

    Minns att jag aldrig avslutade det med någon, utan när jag började bli seriös med min tjej så ignorera eller vara jag rätt osocial med de andra men samtidigt så var jag rädd för att om jag inte ville satsa på att fortsätt med min tjej eller om det inte skulle funka mellan oss och för att jag var osäker på vem jag ville ha så ville jag inte släppa eller avsluta det med dom andra helt. Tillslut blev det bara att jag tolv bort dom från sociala medier. Minne flyter ihop liksom och minns inte helt när jag gjorde vad och i vilket stadie jag och hon var i våran relation

  • benben99

    Jag är verkligen inte en player, hon är den första jag legat med och mitt första förhållande. Men just när jag träffa henne så var jag bara ute efter ligg och har erkänt för henne att jag försökte låtsas som jag ville ha förhållande även om jag bara var ute efter ligg. Men sen så började intressera mig mer för henne och vi blev tillsammans. Jag skötte ingenting snyggt då och jag tänkte bara på mig själv och inte på henne. Men nu vill jag bara göra rätt och det jag vill ha hjälp med är inte en ursäkt för att kunna fly och fortsätt svara självisk utan jag vill stå till svars för de fel jag gjort. Men vet inte hur jag ska göra när tid och minnen flyter ihop och jag vill erkänna allt och vara helt ärlig men samtidigt inte få henne att tro att det var värre än det var. Tror än då att hon hade förlåtit mig om hon hade fått reda på exakta sanningen

  • Långbenopluto
    benben99 skrev 2020-07-02 09:48:51 följande:
    Jag är verkligen inte en player, hon är den första jag legat med och mitt första förhållande. Men just när jag träffa henne så var jag bara ute efter ligg och har erkänt för henne att jag försökte låtsas som jag ville ha förhållande även om jag bara var ute efter ligg. Men sen så började intressera mig mer för henne och vi blev tillsammans. Jag skötte ingenting snyggt då och jag tänkte bara på mig själv och inte på henne. Men nu vill jag bara göra rätt och det jag vill ha hjälp med är inte en ursäkt för att kunna fly och fortsätt svara självisk utan jag vill stå till svars för de fel jag gjort. Men vet inte hur jag ska göra när tid och minnen flyter ihop och jag vill erkänna allt och vara helt ärlig men samtidigt inte få henne att tro att det var värre än det var. Tror än då att hon hade förlåtit mig om hon hade fått reda på exakta sanningen
    En players ord.... 

    Du får ha vilka ursäkter som helst i världen, jag bara hoppas att hon ser igenom dina "minnen"..

    Lycka till hälsar jag till tjejen.
  • Fjäril kär

    Om du inte minns är det oftast värre än du tror. Att man minns dåligt beror oftast på att det var så rörigt att det inte går att koppla ihop personer med vilka samtal man haft.

    Du hade alltså betydligt fler tjejer på gång än du tror

    Antingen är du ärlig med det. Att det var så många att du inte minns. Eller så lägger du det bakom dig utan att säga något alls. Vissa saker ska man helt enkelt inte berätta.

  • Anonym (Emma)

    Varför har du ett behov av att berätta? Har hon frågat? Har hon anklagat dig för något?

    Om nej eller att du vill berätta för att du har dåligt samvete så släpp dina katastrof tankar. Har hon inte frågat om det så vill hon inte veta. Det kommer heller inte att få henne att må bättre om du säger att du är osäker och kanske snackat med tjejer efter att ni blev officiella. Det kommer bara resultera i att hon litar lika lite på dig som du själv gör.

  • benben99

    Jo jag förstår det. Men samtidigt känner jag att jag borde ge henne en chans att själv avgöra om det är värt för henne att förlåta och fortsätta förhållandet och inte upp till mig att bestämma det på bekostnad av att hon inte vet hela sanningen. Hon kanske inte alls hade tyckt om mig eller sett på mig likadant eller ens förlåtit mig om hon fick reda på sanningen. Förstår du? Vill inte leva ett lyckligt förhållande i tro att hade sanningen kommit fram så hade det inte varit så

Svar på tråden Jag minns inte saker jag gjort i början när jag dejtade min nuvarande tjej. Hjälp!