• Anonym (Barnet)

    Ma vecka 11 rädd och ledsen

    Jag är gravid i vecka 11 (10+2). Igår var vi in och gjorde ett ul för att se hur allt stod till men bm kunde inte hitta några hjärtljud och fostret dog förmodligen i vecka 8+. Vi ska in imorgon och få det bekräftat av läkare. Hatar min kropp som spelar mig sånt spratt. Jag har alla symtom kvar inkl illamåendet och det känns så tröstlöst att sitta här och må så illa för vad då? Ingenting....

    Jag är så förlamande ledsen, en känsla och sorg jag aldrig upplevt förut. Samtidigt är jag så rädd för vad som händer nu. Jag vill verkligen inte blöda ut mitt foster i en toastol eller en binda. Jag vill inte vara med om det här jag vill bara vakna och allt är över.

    Den 25/6 mådde jag så fruktansvärt illa så jag fick nästan panik. Tog en lergigan på natten och en omeprazol i hopp om att det skulle gå över, det gjorde det inte så på em tog jag en postafen och en ny omeprazol, gick fortfarande inye över. Införnatten tog jag en ny lergigan det hade då inye hunnit gå riktigt 12 timmar utan bara 10-11 timmar sedan jag tog postafenen på em. Kan detta vara orsaken till att hjärtat slutade slå att jag typ förgiftade den?

  • Svar på tråden Ma vecka 11 rädd och ledsen
  • Anonym (4)

    Beklagar verkligen ditt missfall! {#emotions_dlg.flower} Jag har haft 4 själv och det första upptäcktes precis som för dig på VUL Jag var i v.9+0 och fostret som i v.7. Det är ofattbart hemskt och man vill verkligen inte gå igenom det. Man får ta dag för dag, steg för steg. Sörja, gråta, vara arg.

    Jag kan dock helt lugna dig med att du absolut inte förgiftat ditt barn! För det första är alla dom där medicinerna helt okey att ta som gravid. För det andra dog ju fostret för ca 1,5- 2 veckor sen och den "överdosering" du pratar om var för kortare tid sen än så. Varför just ditt foster dog går tyvärr inte svara på. Det är sånt som händer. I regel är det nåt fel som gör att de slutar utvecklas och dör. Du har inte på något sätt själv orsakat det däremot!

  • Anonym (Barnet)

    Tack för ditt svar och jag beklagar verkligen att du behövt gå igenom det så många ggr <3

    Jag hade inte hunnit få regelbunden mens då jag nyss hade fått igen den efter förlossningeb så jag tänler att jag kanske lika gärna kunde var i v 9+ men det känns skönt att du säger att det inte kan vara mitt fel för det gnager verkligen i mig

  • Anonym (4)
    Anonym (Barnet) skrev 2020-07-02 21:40:42 följande:
    Tack för ditt svar och jag beklagar verkligen att du behövt gå igenom det så många ggr <3

    Jag hade inte hunnit få regelbunden mens då jag nyss hade fått igen den efter förlossningeb så jag tänler att jag kanske lika gärna kunde var i v 9+ men det känns skönt att du säger att det inte kan vara mitt fel för det gnager verkligen i mig
    Jag fick två barn till slut efter 10 år. Glad Missfallen finns där i minnet, men överskuggar inte längre allt pga barnen.

    Även v.9+ ska ju hjärtat synas så det låter ju tyvärr inte som nån tvekan. Hoppas du får bra hjälp och stöd både från vården och hemifrån.
Svar på tråden Ma vecka 11 rädd och ledsen