• Anonym (Förvirrad)

    Test efter missfall äl?

    Hej.

    Har inom de närmaste 3 månaderna haft två stycken missfall. Mitt senaste var för 11 dagar sen. Jag slutade blöda efter (4)! Dagar. Aldrig blött så kort tid förut. Men iaf... i början av den här veckan var jag och tog hcg och det hade sjunkit ner till 9. Ska iväg igen på måndag och ta ett nytt då dom vill följa mig tills det är på 0.

    Verkstaden är igång igen och jag skulle vilja höra om någon vet ungefär när man får ägglossning efter ett missfall, förstår jag det rätt så brukar det vara 14 dagar efter första blödningsdagen? Har du själv testat kanske och har någon helt annan dag? Och då innebär det att man kanske ska testa för graviditet efter 4 veckor från första blödningsdagen?

    Kanske är en idé att köpa äl-stickor för jag känner aldrig av min äl.

  • Svar på tråden Test efter missfall äl?
  • Anonym (Förvirrad)

    Ingen som haft koll på sin äl efter ett mf?

  • LittleSunshine84

    Jag tror att det är

    Svårt att svara på eftersom det är så individuellt?

    Jag fick missfall ena månaden och testade positivt månaden efter. Så min ägglossning kom igång direkt. Jag blödde 5-6sagar efter missfallet.

    Men vet kompisar som väntat i månader på äl efter missfall.

    Köp äl-stickor så har du koll :) såvida du inte blir stressad av det? Jag tycker det är kul med tester!

    Lycka till :)

  • Anonym (Snöre)

    Äl kan utebli helt efter m.f- ganska vanligt ju senare m.f det är. Eller också kommer äl senare än den brukar. Eller som vanligt och då beror det ju på hur långa cykler man normalt sett brukar ha. Det är alltså helt omöjligt säga när/om du kommer få äl. Har du noll koll på äl-symptom så köp äl-test. Då digitala då så slipper du tyda streck.

  • Anonym (Förvirrad)

    Tack hörrni! Ja det verkar väldigt individuellt helt enkelt. Problemet är väl att man är typ testmissbrukare. Varje gång jag varit gravid har jag vetat det innan det synts på testet så går åt några åt gången Förra månaden när jag vart gravid efter missfall så hade jag inga känningar heller och vi ?myste? inte under äl heller om man skulle gå enligt appen men det togs sig visst ändå.

Svar på tråden Test efter missfall äl?