• Sat 4 Jul 2020 12:17
    952 visningar
    1 svar
    1
    952

    Letrozol, konstig mens

    Hej,

    Jag och min sambo försöker få barn. Jag fick letrozol utskrivet och åt det dag 3-7 i min cykel. Dag 11 gjorde jag ul och då hade jag en äggblåsa på vä äggstock som mognade. Gyn gissade på äl om 3-7 dagar. Tog äl-test, dubbelindikator från clearblue, som på dag 19 visade stegring i östrogen (blinkande gubbe). Den blinkande gubben höll i sig till dag 31. Testade att byta testhållare dag 32 då fick jag rund ring, men 33 kom blinkande gubben igen. Dag 34 fick jag några bloddroppar. Neg graviditetstest och blinkande gubbe på äl-test.

    Dag 34/1 i ny cykel började en mkt konstig mens som mest bestod av vattnig vätska med lite blod i/blodblandade flytningar. Pågick i 7 dagar. Idag har jag lite slemmiga "restflytningar" . Vanligtvis blöder jag rikligt i 4 dagar och 2 dagar med lite mindre. Idag testade jag nytt graviditetstest, negativt men äl-test visar ff stegring. Testar alltid i morgonurin. Har inga andra symptom så tror ej jag är gravid, tyvärr.

    Eftersom min mens var så konstig vågade jag inte köra en ny omgivning letrozol.

    Jag verkar alltså inte ha ägglossat denna månad, trots stor och mogen äggblåsa? Varför stiger östrogenet fortfarande, är det pga letrozole som trycker ner östrogenet? Varför blev blödningen så konstig?

    .

  • Svar på tråden Letrozol, konstig mens
  • Sun 5 Jul 2020 10:12
    #1
    +1

    Hej, låter som att kroppen försöker ägglossa men inte gör det av någon anledning, då kan man få blinkande gubbe många dagar. Fråga om du får ovitrelle nästa gång så du vet att ägget faktiskt släpper?:)

Svar på tråden Letrozol, konstig mens