• Beki

    Vårdnad

    Hej

    Undrar hur går det till om man vill ha hela vårdnaden om sitt barn från den andra föräldern? Den andra är villig att skriva över vårdnaden. Vem ska man kontakta och hur går det till?

    Jag har inte träffat min son på 3 år hon har vägrat mig detta efter att jag träffade min sambo och nu från ingenstans säger hon att hon inte klarar av han längre hon är för sjuk och han är 10 år. Hon vill att jag ska ta han. Det snurrar tankar nu varifrån detta invändning menar hon det verkligen eller vill hon ställa till det i mitt liv som hon har gjort innan?

  • Svar på tråden Vårdnad
  • Långbenopluto

    Kontakta familjerätten så hjälper dom er med den biten.

    Men du kan inte bara ta han på heltid direkt om du inte träffat honom på 3 år, ni måste lära känna varandra först.

    Och även om mamman vill strula till nåt så är det väl värt det? Att få ha sin sin i sitt liv måste vara värt allt strul i världen!

  • Drottningen1970

    Man kontaktar famijerätten som hjälper er att upprätta ett avtal och de är skyldiga att inhämta barnets önskemål och göra en bedömning om det avtal ni vill göra är för barnets bästa. Att mamma bara vill lämna över barnet på heltid till någon barnet inte har någon relation till och avsäga sig vårdnaden kommer också att rendera en orosanmälan då det är fullständigt oanständigt och fruktansvärt mot barnet.

  • Beki
    Drottningen1970 skrev 2020-07-05 10:56:14 följande:

    Man kontaktar famijerätten som hjälper er att upprätta ett avtal och de är skyldiga att inhämta barnets önskemål och göra en bedömning om det avtal ni vill göra är för barnets bästa. Att mamma bara vill lämna över barnet på heltid till någon barnet inte har någon relation till och avsäga sig vårdnaden kommer också att rendera en orosanmälan då det är fullständigt oanständigt och fruktansvärt mot barnet.


    Det var det jag är pris över en mamma som har vägrat mig att träffa min son i3 år säger bara så ringer mitt i natten jag blev chockad. Antagligen så är det så som hon säger att hon är sjuk och kommer inte att ta hand om han hon är 54 år med en 9 åring son eller så har hon grillat en fälla

    Måste bli klok i all detta invändning verkligen
Svar på tråden Vårdnad