• Sun 5 Jul 2020 16:15
    236 visningar
    2 svar
    2
    236

    Blir galen... mf, ma eller ingetdera.... vad tror ni?

    Hej behöver bolla med någon innan jag blir knäpp. Plussade på stickan 29/6 alltså 6 dgr sen. Fick en blodblandad flytning i torsdags (2/7) då jag tidigare har haft utomkvedsså fick jag komma till kk där man såg en hinnsäck men läkaren tyckte att den såg ojämn ut. Hcg nivå låg på 135 vilket var alldeles för lågt enligt läkare. Sedan i torsdags har inget blod kommit. Har heller ingen värk. Känner mig gravid och tycker nog att symtomen ökar. Gravtest * 1000 har tagits och de skapar ju naturligtvis mer oro ( bild nedan) ska lämna hcg prov imorgon igen men detta äter upp mig av oro då jag verkligen inte vill förlora detta barn. Vart tror ni detta leder? Kan ju oxå poängtera att jag är över 40 så oddsen är inte på min sida. Har dock en barnlös man som är 10 år yngre därav ett otroligt efterlängtad bebis.

  • Svar på tråden Blir galen... mf, ma eller ingetdera.... vad tror ni?
  • Anonym (Aa)
    Sun 5 Jul 2020 18:13
    #1

    Om du fick 2-3v 3/7 och sedan 1-2v 5/7 så har ju hcg sjunkit. Tyvärr låter det som ett missfall och att du snart kommer börja blöda. Mina missfall har alltid börjat så att jag upptäckt det via gravtesten innan blödningen kommit igång :( beklagar men hoppas ni ändå kan försöka igen och att ni lyckas bli gravida snart igen!

  • Sun 5 Jul 2020 20:57
    #2

    Tack ja det är nog så... ska ta hcg testet imorgon och få det bekräftat. Man hoppas ju så innerligt på att allt som tyder på mf är inbillning och att pyret skulle få va kvar men vi får hoppas på att det går bättre nästa gång. ????

Svar på tråden Blir galen... mf, ma eller ingetdera.... vad tror ni?