• Anonym (TS)

Våldtäkt, övergrepp, svinigt beteende eller normalt? Hjälp

Måste skriva av mig lite nu.. 
    Jag och min pojkvän (som jag träffat ett par månader) sov ihop nu i helgen. Jag är nyss fyllda 20 år och han 22. 
    Igår kväll ville han ligga och jag gick först med på det (mest för att vara snäll, var egentligen inte så sugen längre då vi hade legat flera gånger den dagen). Nån minut därefter ville jag inte, var ju inte sugen så tyckte det gjorde ont och drog mig därför undan och la mig på rygg en bit ifrån honom. Han sa något i stil med "Men seriöst, vad fan gör du?" med ganska aggressiv röst, jag var tyst och han sa då "Vill du inte eller?". Jag sa "nej" och han sa "Skojar du eller? Vi har ju precis börjat. Ge dig". Jag sa att det gjorde ont och han svarade "Jaha men lite till, skynda nu" och drog i mig och vände på mig för att få mig att ligga i den ställningen han ville köra. Jag sa nej flera gånger, gjorde lite fysiskt motstånd och sa att det gjorde ont när han drog så i mig, skrattade dock lite samtidigt för att på något sätt "avdramatisera" situationen så vet inte om jag uppfattades som fullt seriös.
    Men i alla fall. När han fått mig i den ställningen så fortsatte han köra och jag låg kvar, tyckte fortfarande det gjorde ont och speciellt denna gång då ALL lust var borta till 100%. Men tänkte att det bara skulle bli avklarat "för hans skull". Han körde några sekunder till och sa sen "Du vill ju inte", varpå jag svarade "Nej. Det gör ont sa jag ju" och då slutade han.
    Jag har inte haft några seriösa relationer tidigare så jag vet inte riktigt. Är detta normalt? I mitt huvud är det inte det. Kan tänka mig att det kan vara lite "irriterande" när den andra gått med på det och sen vill dra sig ur men liksom, hur kul är det att ligga med någon som inte vill? 
    Tycker i alla fall det var riktigt jobbigt och kan inte sluta tänka på det. Jag överreagerar säkert, men denna kille har alltid sagt att jag måste säga till om något inte känns bra, då han vet att jag dom liten utsattes för våldtäkter av en bekant som dömdes för det. Har så svårt att tänka att han gjort något fel. Eller vet inte ens om han har det, men mitt förtroende för honom sjönk ganska mycket efter detta... Jag sa inget och han verkade inte heller inse alls att jag tog illa upp.
    Vad tycker ni? Att kalla det våldtäkt, är det och ta i? Det känns som något han absolut inte är kapabel till och han skulle säkert slutat om jag gjorde mer motstånd. Sedan var detta långt ifrån lika grovt som de övergrepp jag utsattes för som barn. Men samtidigt var det ju inte frivilligt från min sida. Jag kanske inte visade det jättetydligt men tillräckligt tydligt för att man borde förstå, tycker jag. Jag vet inte.. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-07-05 21:36
    Okej min dator laggade så fick trycka på "starta tråd" eller vad det nu står flera gånger och då startades tydligen flera likadana trådar. Men vi kör på denna tråd då några svarat här nu.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-07-05 21:36
    Okej min dator laggade så fick trycka på "starta tråd" eller vad det nu står flera gånger och då startades tydligen flera likadana trådar. Men vi kör på denna tråd då några svarat här nu.

• Svar på tråden Våldtäkt, övergrepp, svinigt beteende eller normalt? Hjälp
  • Anonym (#metoo)

Nej det är inte normalt. Det är våldtäkt eftersom du sagt nej. Det kan du upplysa honom om.

• neverpreggo

Vilket as. Du var övertydlig med att du inte ville och bortförklara det inte med att han säkert skulle slutat om du gjort mer motstånd. Kan han inte sluta om du säger att det gör ONT är han fan dum i huvudet.

Svar på tråden Våldtäkt, övergrepp, svinigt beteende eller normalt? Hjälp