• Anonym (TS)

    Har du ställt upp för husfriden?

    Har du nån gång ställt upp på sex trots att du inte är sugen? Eller gör du det kanske regelbundet?

    Kommentera gärna.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du ställt upp för husfriden?
  • Hyllemor

    När jag läste trådstarten lite snabbt, så tolkade jag "ställa upp för husfriden" att man ger avkall på vissa saker i en familj för att inte skapa bråk, men verkligen inte att sex skulle innefattas i detta. Jag skulle aldrig någonsin ställa upp på sex för "husfridens skull." Vad betyder ens det? Blir din man arg om du inte ställer upp på sex?

  • Anonym (E)

    Jag gjorde det i tonåren, men jag gör det inte längre.

  • Anonym (TS)
    Hyllemor skrev 2020-07-06 02:34:37 följande:

    När jag läste trådstarten lite snabbt, så tolkade jag "ställa upp för husfriden" att man ger avkall på vissa saker i en familj för att inte skapa bråk, men verkligen inte att sex skulle innefattas i detta. Jag skulle aldrig någonsin ställa upp på sex för "husfridens skull." Vad betyder ens det? Blir din man arg om du inte ställer upp på sex?


    Inte alls. Jag tycker bara det är intressant att se om det är såpass vanligt som jag fått uppfattningen av och framförallt hur fördelningen ser ut mellan kvinnor och män.
  • Anonym (Ofta)

    Ja, jag " ställer upp" ganska ofta i betydelsen att han vill och inte jag. Jag försöker att inte säga nej, även om jag inte har lust just då.

  • Anonym (G)

    Ja, hon blir så j-a irriterad om det går för lång tid mellan gångerna. Lika bra att ställa upp en stund då och då för att orka stå ut med henne sedan.

  • Anonym (Gott frid)

    Kryssade i Man, ja ibland men har väl egentligen aldrig sett det som att ställa upp även om jag inte alltid varit sugen. Min sexlust är aldrig avstängd hur trött eller stressad jag än är. Var hon sugen (är singel nu) så behövde hon inte be två gånger. Har varit så sedan tonåren och nu passerat 50 och bara älskar att tillfredsställa en kvinna.

  • Anonym (Fina frun)

    Inte för husfridens skull, maken gnäller på intet vis om det inte liggs och skulle aldrig pressa och ha sig. Men jag har ofta sex med honom fast att jag inte är så sugen(vilket inte är samma sak som att vara ovillig). Jag gör det för att jag älskar honom och tycker om att på olika sätt pyssla om honom. 

  • Xzx

    Jag gjorde det ganska ofta med exet. Hon hade klart större lust än mig, och det var dessutom ett bra sätt att lugna ned henne när hon kom hem från jobbet och fortfarande var stressad. Ibland var jag sugen på det, ibland inte. Men jag gjorde det för hennes och husfridens skull - vilket hon visste om och var helt okej med.


    Klart det är roligare att ligga när man är på humör, men som sagt, ibland får man ställa upp för sin partner.

  • Anonym (Kärlek)

    Skulle aldrig göra något mot min vilja. Min kille skulle aldrig ligga med mig om jag inte är sugen. Han ger tid att komma i stämning och smeker, kysser och myser. Om jag ändå inte kommer i rätt stämning brukar han fråga om jag vill att han avbryter eller om han ska fortsätta. Får ibland ont av sex och då brukar jag suga av honom så han får komma.

    Samma sak om min kropp inte är med på noterna när vi ska ligga. Detta ger mig självfallet inget rent fysiskt men jag gör det då jag vill ge honom njutning. Vill att han ska ha det skönt. Han skulle aldrig bli sur om jag inte vill "avsluta" och suga av honom. Gör det ont så avbryter han direkt och förväntar sig inte att jag ska göra något mer för honom. Gissningsvis därför jag brukar ta till mun och händer, han är helt enkelt värd det

    För även då brukar han säga att jag inte behöver om jag inte vill.

  • Anonym (M)

    Visst har det hänt att jag gjort det även om jag egentligen varit för trött eller, vid något tillfälle, väldigt berusad. Jag gillar ju att ha sex med henne och ser det inte som någon stor uppoffring.

Svar på tråden Har du ställt upp för husfriden?