• Mon 6 Jul 2020 14:00
    391 visningar
    2 svar
    2
    391

    Blödning från moderkakan?!

    Hej! Måste kolla om nån haft något liknande och hur det isåfall slutade kanske..

    Är gravid i v17 och jag har hittills haft en väldigt jobbig grav med illamående, mycket ont i kroppen och även fått foglossning nu..

    I ett par dagar har jag nu haft ont i magen, bokade ett privat ultraljud för att lugna mig och den lilla låg därinne och sprattlade på (känner ju inget än så oron blir lite extra påtaglig) somsagt den lilla verkade må bra och jag fick också höra hjärtat slå och for därifrån lugn och glad.

    Men igår fick jag ONT, JÄTTEONT i livmoder-partiet och kändes som hugg&ilningar, blev orolig såklart då det är en smärta jag hittills aldrig haft och sen på kvällen så när jag går och kissar så är det rosa, åt det mörkare hållet på pappret så ringer sambon i panik och han säger åt mig att ringa 1177 direkt vilket jag gör och hon säger åt mig att åka in på en gång. Väl framme på akuten så fick sambon tack och lov följa med in då dom tyckte detta var ett undantag. Får träffa gyn som gör ett ul och hjärtat slår och den lever?? Sista jag kunde tänka mig.. Tillslut ser hon en blödning som ska komma från moderkakan då den ska ha släppt lite, låter ju inte jättepositivt men hon sa att det är inget som skadat fostret eller ser ut att vara skadligt och får beordrat att åka hem, vila och äta blödningshämmande tabletter fram till rul som är nu den 27e juli.

    Oron kunde ännu inte släppa fast jag hörde hjärtat och såg det ticka på, har fortfarande väldigt ont och vet inte hur jag ska kunna vara lugn och slappna av och Alvedon hjälper ju inte heller mot smärtan och det är jobbigt att ha så här ont också..

    Har någon här haft blödning från moderkakan? Vilken vecka skedde det i? Hur har det gått eller hur går det? Tacksam för svar!!

  • Svar på tråden Blödning från moderkakan?!
  • Thu 9 Jul 2020 14:17
    #1

    Fick 3 blödningar förra året då jag hade placenta praevia totalis fick kejsarsnitt v 36+0 blev inlagd alla tillfällen sammanlagt ca 3 veckor ombedd att ta det lugnt och sjukskrivning då jag inte fick lyfta sonen. allt gick bra med mig och lilla flickan.????

  • Thu 9 Jul 2020 14:17
    #2

    Fick 3 blödningar förra året då jag hade placenta praevia totalis fick kejsarsnitt v 36+0 blev inlagd alla tillfällen sammanlagt ca 3 veckor ombedd att ta det lugnt och sjukskrivning då jag inte fick lyfta sonen. allt gick bra med mig och lilla flickan.????

Svar på tråden Blödning från moderkakan?!