• Mon 6 Jul 2020 20:01
    822 visningar
    3 svar
    3
    822

    Vätska i livmodern VUL v 7

    Hej, jag gjorde idag (V 6+1) ett tidigt VUL då jag stimulerat ägglossning med Letrozol. Allt såg normalt ut (och jag såg ett litet pickande hjärta!) förutom att hon sa att jag har vätska i livmodern, bredvid hinnsäcken. Hon sa att det inte fanns någon anledning att vara orolig, men samtidigt gav hon mig inte någon förklaring varför det var vätska där. Och så sa hon att det möjligen finns en viss ökad missfallsrisk. Någon som varit med om liknande? Och som kanske fått någon förklaring? I övrigt har jag en del hugg i nedre delen av magen, och molvärk till och från. Nu istället för att vara lugnare efter VUL är jag bara mer orolig :/

  • Svar på tråden Vätska i livmodern VUL v 7
  • Mon 6 Jul 2020 20:11
    #1

    Fick höra samma sak v 6+1... BM skrämde upp mig och sa också att det finns en större risk för missfall. 

    Blev helt förstörd, gick sedan till en läkare som kollade någon vecka senare och han kunde inte se något där... 

    "Vatten" brukar vara blod (ser likadant ut på ultraljud) och blödningar är helt vanliga i de flesta graviditeter. Hos vissa kommer det en blödning ut och hos andra stannar den där inne. Så länge den inte ökar är det absolut ingen fara. Men får du vaginala blödningar så hade jag gjort ett till privat ul. 


    Embryodonation 2020 - BF 22/10
  • Mon 6 Jul 2020 22:13
    #2

    Tack, det lugnar att höra att det försvann för dig! Ska tillbaka och göra nytt ultraljud om 10 dagar så jag hoppas att det har minskat då!

  • Tue 24 Nov 2020 23:10
    #3
    Ansgarewelyn skrev 2020-07-06 22:13:25 följande:

    Tack, det lugnar att höra att det försvann för dig! Ska tillbaka och göra nytt ultraljud om 10 dagar så jag hoppas att det har minskat då!


    Hur gick det :)
Svar på tråden Vätska i livmodern VUL v 7