• Anonym (Osäker)

    Är det ens möjligt?

    Jag och mitt ex är separerade sen ett år tillbaka och barnet bor hos mig på heltid. Han träffar henne en gång i månaden/varannan månad i 1-2h. Så väldigt kort umgänge i mitt tycke.

    Det finns en bakgrund med misshandel och aggressivitet mot både mig och barnet. Nu har jag fått höra från ett håll att han rör sig i kretsar där det förekommer droger, framförallt på fester tror jag. Från ett annat håll har jag fått höra att han testat på diverse preparat. Inget som jag direkt lagt någon värdering på då jag alltid tänkt att han inte skulle ta droger.

    Från ett tredje håll har jag hört att inom hans yrke är det vanligt att det tas droger. Har inte lagt någon värdering där heller och tänker inte heller hänga ut yrket.

    Nu är det så att när han skulle umgås med sin dotter senast reagerade jag först på att hans ben var så jäkla smala/tunna (han bar shorts). Sen såg jag hans ansikte som var väldigt avmagrat. Han såg ju inte sjuk ut eller som att han mår dåligt utan bara väldigt mager. Det har skett en stor förändring på hans kropp på en månad. Det fick mig att reagera lite och fundera på om droger kan göra så med kroppen och om ryktena då stämmer?

    Jag tycker det är tufft att lämna dottern med honom som det är men nu känns det värre. Är jag orolig i onödan? Kan jag få till att han ska drogtestas inför umgänge? Hur går jag då tillväga?

  • Svar på tråden Är det ens möjligt?
  • Anonym (Kärring mot strömmen)

    Hans kropp kan definitivt förändras av droger så han magrar av! Om du är orolig kanske du ska vända dig till soc för övervakade träffar. Jag har svårt att se hur du ska kunna tvinga fram drogtestning, men du kanske kan göra en orosanmälan mot honom.

Svar på tråden Är det ens möjligt?