• BabyJia

Hur länge håller sej de lockit

Jag permanentade håret i januari...å undrar hur länge de brukar vanligt vis hålla i sej?

• Svar på tråden Hur länge håller sej de lockit
  • Zabw

När jag permanentade mig fick jag höra att det brukar hålla i sig i ungefär 3 månader..

Dessvärre efter ett år (!!) var jag tvungen att klippa av mig det för det var lika lockigt då med men blev ju så slitet....

• annca

Beror ju väldig mycker på hårtypen hur länge en permanent håller sig... Nu var det nog 15 år sedan jag permanentade mig senast, så det har nog hänt en hel del på kemikalievägen, men då, i mitt hår, satt en permanet i nästan ett år...

• Nika75

Instämmer... det varierar väldigt mycket. När jag permantentade mig under det glada 80-tidiga 90-talet satt lockarna i tills det växte ut i stort sett. Lite mindre lockigt blev det...
    En kompis till mig har lockigt hår och försökte sig på att rakpermanenta håret. Det höll i tre veckor...

• yssanlull

jag hade mina lockar tills de växte ut!!! Tog ett par år...för jag hade långt hår då! Men lockarna blev lite större allt eftersom...(hade ganska små lockar när de var nytt)

• glittervind

Har nyligen klippt av mitt helt. Efter 6 månader tyckte jag utväxten var för lång och kapade allt. Men mitt var afrolockigt, nästan lika lockigt som nygjort. Större lockar håller kanske inte lika länge, de är åtminstonde mer diskreta när håret växer ut. Vad har du för lockar?

• Thmaca

Beror helt och hållet på vad din frisör använt för permanent... Nu finns det permanenter som håller från ca 6 veckor, till sånna permanenter som man måste klippa bort.

Svar på tråden Hur länge håller sej de lockit