• MinNaj13

    Väldigt lite fostervatten

    Hejsan

    Är gravid i vecka 21 idag (20+5)

    Har inga medicinska/sjukdomar eller liknande sedan tidigare.

    Har ett barn som föddes 2013 och och har ingen missfallshistorik tidigare.

    Min graviditet har gått ganska smidigt. Har haft en polyp som tagits bort i vecka 13.

    Tills förra veckan..

    Kom det ut två stora blodklumpar. Var på annan ort och åkte till närmsta sjukhus. Allt var bra med barnet.

    En vecka senare har jag rutinultraljud ?hemma?. Hon ser knappt något fostervatten.

    Får en remiss till Lund nästa dag och träffar en läkare som säger samma sak.

    Barnet i sig är det inget fel på och det säger läkaren att det nog aldrig varit. Helt normal storleksmässigt också.

    Problemet är det väldigt lite fostervattnet, syns lite i barnet på de ställe där det ska vara men hon är inte så hoppingivande. Får dock en ny tid om en vecka för att se om något förändrats.

    Jag är lite vilsen och läser avhandlingar efter avhandlingar på nätet runt kring detta.

    Någon med erfarenhet? Både positiva som negativa!

    Dum fråga men jag har inga sammandragningar eller indikationer på detta. Enligt läkaren får barnet stora problem med andningen (om inte dödliga) efter födsel, inte så mycket i mig med så lite fostervatten.

    Om mitt barn lever och är bra storleksmässigt och allt annat är bra har jag nog väldigt svårt att avsluta min graviditet i detta skede. Snälla, någon i liknande situation med erfarenhet?

  • Svar på tråden Väldigt lite fostervatten
Svar på tråden Väldigt lite fostervatten