• Arbirtra

    Barn och nakenhet

    Hej!

    Hur länge är det ok att vara naken hemma? Både barn inför sina föräldrar och föräldrar inför sina barn? När blir det gränslöst beteende? När blir det för intimt?

    Jag har en 12 årig dotter som bor nu mestadels hos sin pappa (hennes val), men hon är fysiskt tidigt utvecklad. Har kvinna former, bröst, kroppsbehåring, är lång (165) mm. En halvvuxen kvinna. Men hon går fortfarande naken inför sin pappa och även han inför henne. Och det är inte bara från duschen. Han är med i badrummet när hon duschar och tvålar in hennes hår fast hon kan det själv. Dom går nakna länge på morgonen, äter frukost nakna, dotter byter om inför pappa och han då oftast vill busa och kittla henne mm. När hon ska sova (sover naken) så kommer han till henne och lägger sig också naken och killar henne på ryggen. På stranden efter badet tog hon av sig behån och satt utan trots folk runtomkring. Jag tvingade då henne att satta på behån igen. Ett barn i den åldern ska väl inte visa sig naken offentligt! Känns bara konstigt och så finns et ju pedofiler mm. Det är annat att vara naken hemma och annat offentligt. Där ska ju finnas ett spärr, respekt för sin kropp och hänsyn till andra människor. Jag blir orolig och obekväm när jag ser att min dotter är så bekväm med nakenheten. Jag förstår att hon är fortfarande barn i sinnet, men ändå. Vi har alltid varit nakna när hon var liten, men jag trodde att med åldern skulle hon inte vilja det längre. Jag slutade visa mig naken vid 9-10 års åldern då jag började känna mig obekväm. Jag har försökt prata med min dotter försiktigt så att hon inte uppfattar att det är något fel på hennes kropp. Men vad ska man säga egentligen? Och När jag säger ifrån så protesterar pappan högt och idiotförklarar mig och mitt syn på nakenhet inför dotter.

    Men det är kanske jag som överdriver?! Vad tycker ni?!

  • Svar på tråden Barn och nakenhet
  • Johannis887

    Hmm Hur vet du alla dessa detaljer som försegår om hon bor hos pappan?


    Om detta är sant så nej. Är inte normalt. Hon är ju iprincip tonåring. 


    Tvättar sig själv gör man väl från 7 års åldern 

  • Arbirtra

    #1 Eftersom jag är där ofta och hälsar på min dotter, sover över ibland mm. Har ett jobb som gör att jag inte kan ha min dotter hos mig varannan vecka nu längre. Och även hon själv ville nu ha ett hem. Så sen september förra året bor hon till 90% med sin pappa. Hos mig är hon då hon vill och när det passar med mitt jobb. Nu tillbringade vi 10 dagar tillsammans alla tre då vi har semester. Så jag ser detta och har regerat många gånger. Annars hade jag ju väl inte skrivit om detta?! Tack för ditt svar

  • Överste Senap

    Onormalt ja, på gränsen till det olämpliga om inte över.

    Ser dock ingen pedofilvarning såvida inte han får erektion när han nära den nakna dottern. I så fall skulle väl du reagerar direkt hoppas jag.

  • Mortiscia80
    Överste Senap skrev 2020-07-08 13:27:22 följande:

    Onormalt ja, på gränsen till det olämpliga om inte över.

    Ser dock ingen pedofilvarning såvida inte han får erektion när han nära den nakna dottern. I så fall skulle väl du reagerar direkt hoppas jag.


    Man måste inte få erektion bara för att man ser en naken kropp, oavsett vad man tänder på. Den enda andra förklaringen jag kan se är att pappan vuxit upp i ett hem med mycket nakenhet och tycker att det är normalt, men det kan väl inte ha undgått honom att det inte ses som norm för de flesta, särskilt inte med en dotter som är i "könsmogen" ålder.
  • Överste Senap
    Mortiscia80 skrev 2020-07-08 13:31:56 följande:

    Man måste inte få erektion bara för att man ser en naken kropp, oavsett vad man tänder på. Den enda andra förklaringen jag kan se är att pappan vuxit upp i ett hem med mycket nakenhet och tycker att det är normalt, men det kan väl inte ha undgått honom att det inte ses som norm för de flesta, särskilt inte med en dotter som är i "könsmogen" ålder.


    Vilket jag också konstaterade. Det ÄR onormalt och det är på gränsen om inte över gränsen för vad som är lämpligt.
  • Mortiscia80
    Överste Senap skrev 2020-07-08 13:33:07 följande:
    Vilket jag också konstaterade. Det ÄR onormalt och det är på gränsen om inte över gränsen för vad som är lämpligt.
    Då pratar vi förbi varandra, jag tänkte på det du skrev om pedofilvarning men jag vet inte vad annars man ska kalla det. Men onormalt är väl ett bra ord.
  • Arbirtra
    Mortiscia80 skrev 2020-07-08 13:31:56 följande:

    Man måste inte få erektion bara för att man ser en naken kropp, oavsett vad man tänder på. Den enda andra förklaringen jag kan se är att pappan vuxit upp i ett hem med mycket nakenhet och tycker att det är normalt, men det kan väl inte ha undgått honom att det inte ses som norm för de flesta, särskilt inte med en dotter som är i "könsmogen" ålder.


    Ja, han vuxit upp i ett hem med avslappnat syn på nakenhet. Men ändå känns det obekvämt. Kan lite bero på min uppväxt då vi var inte så nakna och jag själv kände mig obekväm tidigt. Jag tycker bara det är lite för intimt att en pappa ska vara naken med sin halvvuxna dotter.

    Men vad är normen egentligen? Han kanske är bara en omtänksam pappa som inte ser nakenhet som något konstigt? Det är kanske jag som är konstig? Känsligt ämne
  • Mortiscia80
    Arbirtra skrev 2020-07-08 13:48:47 följande:
    Ja, han vuxit upp i ett hem med avslappnat syn på nakenhet. Men ändå känns det obekvämt. Kan lite bero på min uppväxt då vi var inte så nakna och jag själv kände mig obekväm tidigt. Jag tycker bara det är lite för intimt att en pappa ska vara naken med sin halvvuxna dotter.

    Men vad är normen egentligen? Han kanske är bara en omtänksam pappa som inte ser nakenhet som något konstigt? Det är kanske jag som är konstig? Känsligt ämne
    Jag talar nu bara om vad jag själv sett och hört men normen verkar ändå vara att man inte visar sig naken inför varandra i den åldern, jag vet inte när det ska anses upphöra men någon gång i tidig skolålder är min gissning.
  • Sogol

    Svårt att säga några generella regler kring detta. Men det är ju tillåtet att ta sina barn till nudiststränder till exempel.

Svar på tråden Barn och nakenhet