• Anonym (Jo)

Ni föräldrar som uppmuntrar era barn att be lastbilar tuta? Hur.tänker ni egentligen?

Bor i ett område nära en camping och en motorväg där man går över en bro för att komma ner till havet. Varenda dag nästan ser jag barn som står å ber chaufförerna tuta och föräldrarna gör ingenting? Fattar ni inte att de bor folk i området som är jävligt trött på tutandet. Jag har lärt mina barn och förklarat för dem att de bor människor i närheten som kan tycka det är jobbigt med tutandet. Ni som ändå låter hela barn hålla på ursäkta men hur fan tänker ni?

• Svar på tråden Ni föräldrar som uppmuntrar era barn att be lastbilar tuta? Hur.tänker ni egentligen?
  • Tecum

De tänker väl inte alls, inget ovanligt i dessa tider.

• Anonym (Haha)

Så jobbigt kan det väl inte vara med lite tutande!? Det sker ju knappast dygnet runt, några ggr på dagtid är väl inga problem.

• Anonym (Jo)
    Anonym (Haha) skrev 2020-07-08 17:08:45 följande:

Så jobbigt kan det väl inte vara med lite tutande!? Det sker ju knappast dygnet runt, några ggr på dagtid är väl inga problem.

Är ganska många dagar ska du veta, dessutom är d folk som jobbar natt.
  • Anonym (V)
    Anonym (Haha) skrev 2020-07-08 17:08:45 följande:

Det är verkligen inte din sak att avgöra!!
  • Anonym (Haha)
    Anonym (Jo) skrev 2020-07-08 17:38:47 följande:

Är ganska många dagar ska du veta, dessutom är d folk som jobbar natt.

Och? Även om många dagar så tutar det väl knappast så många gånger om dan om det är på väg till/från havet.
    Anonym (V) skrev 2020-07-08 17:40:26 följande:

Jag får väl ha min åsikt!? Jag hade inte stört mig på några lastbilstut några ggr om dagen.

Ts verkar ju inte ens bo där själv så.
  • Anonym (Jo)
    Anonym (V) skrev 2020-07-08 17:40:26 följande:

Tack ! :)
  • Anonym (Jo)

Jag bor där i området med alla hus, och det tutas dagligen

• Anonym (Chad)

Häftigt, en svensk "Karen" i livs levande person. En "Karin".

Du får helt enkelt starta en namninsamling och upplysa befolkningen om "tuteriets" faror. Sen får du hitta en föreståndare eller annan dylikt oskyldig person och häva ur dig alla dina frustrationer över den stackaren.

• Anonym (V)
    Anonym (Haha) skrev 2020-07-08 17:49:58 följande:

Och? Även om många dagar så tutar det väl knappast så många gånger om dan om det är på väg till/från havet.Jag får väl ha min åsikt!? Jag hade inte stört mig på några lastbilstut några ggr om dagen.

Ts verkar ju inte ens bo där själv så.

Om du blir störd eller inte är en sak men, åsiktsfrihet till trots, det ankommer inte det minsta på dig att avgöra vad andra ska tåla eller inte.
  • Anonym (Haha)
    Anonym (V) skrev 2020-07-08 17:55:05 följande:

Om du blir störd eller inte är en sak men, åsiktsfrihet till trots, det ankommer inte det minsta på dig att avgöra vad andra ska tåla eller inte.

Haha och vad gör ts åt saken?

Skriver sura inlägg på fl istället för att säga åt föräldrarna när det händer. Antingen får hon tåla det eller prata med dem eller sätta upp en skylt att det är förbjudet att tuta i hennes område.

Tycker ändå det är överdrivet. Så mycket tut är det nog knappast.
Svar på tråden Ni föräldrar som uppmuntrar era barn att be lastbilar tuta? Hur.tänker ni egentligen?